Opkast :O(
Fra : Trine A.

Dato : 27-06-03 18:49

Hej Gruppe

Som de fleste ved har jeg en lille Dogue de Bordeaux på 11 uger.....

Indenfor den sidste uge har han kastet op cirka en gang om dagen....Hans
afføring er helt normal, han drikker og virker ikke sløv eller noget....

Hvad skal jeg gøre?? og hvorfor gør han det?? er han syg?? Skal han til
dyrlægen??

Mange bekymrede hilsener
Trine

Fra : Ole & Gitte

Dato : 27-06-03 19:24

Hej Trine
De gange min hund har kastet op har det vist sig at den har orm. Vi kiggede
også i afføringen men kunne ikke se noget. Pludselig en dag kastede den en
orm op. Vi har prøvet det et par gange og det starter altid med opkastninger
og nogle gange hikke den også. Hilsen Gitte

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-06-03 21:33

Hej Trine

"Trine A." <trinealsing@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal jeg gøre?? og hvorfor gør han det?? er han syg?? Skal han til
> dyrlægen??

Dengang vores D/S gårdhund var hvalp kastede han også en del op, vores
dyrlæges forklaring var at små hvalpe stikker næsen i alting, og vil smage
på alt. Om det er forklaringen på din lille hvalp's opkastnignved djeg
selvfølgelig ikke, men se om det bliver ved, og hvis det gør snak med
dyrlægen når du alligevel skal ha' ham derop, han skal vel snart vaccineres?

Jeg forstår godt din bekymring, tro mig, jeg var rigtig slem dengang Nicki
var lille , bare der var det mindste ville jeg til dyrlægen med ham, sæt nu
han var rigtig syg. Vores dyrlæge er sådanne en rar mand, han sagde at
nybagte hundeejer ofte var "værre" end nybagte forældre til små babyer med
at være bekymret
Nu har jeg lært at se tiden lidt an inden jeg ringer, og tit går det i sig
selv igen hvis der er noget med ham, så prøv det, ellers ville jeg nok lægge
vejen forbi hr. dyre doktor.

God bedring med ham

Mang evenlige hilsner fra
Bolette

Fra : Therese

Dato : 28-06-03 20:35

"Trine A." skrev
> Indenfor den sidste uge har han kastet op cirka en gang om dagen....Hans
> afføring er helt normal, han drikker og virker ikke sløv eller noget....

Prøv at kigge opkastet igennem for at se, om der muligvis er noget i det,
der har udløst det. Bernhard kastede også jævnligt op da han var lille. Som
oftest var der blade i eller en halv sok eller andre "sjove" ting. Hvis
du kan finde noget i opkastet, er der ingen grund til at kontakte dyrlægen.
Ellers vil jeg nok, som andre har skrevet, lige se tiden lidt an og holde
øje med om han ændrer adfærd.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Trine A.

Dato : 29-06-03 13:30

Tusind tak for jeres svar

I forgårs ringede jeg til KBH's dyrehospital...Og de sagde lissom mange af
jer, at jeg skulle vente og se tiden an.

7,9,13 så har han ikke kastet op siden *ss*

Hilsen
Trine