Include direktiv
Fra : Torben Jensen

Dato : 27-06-03 12:17

Hej NG!

Hvis jeg inkluderer en test1.asp i test2.asp, kan jeg så tilgå variablerne
fra test1.asp i test2.asp?

Det virker måske lidt rodet, så her et lille eksempel
I test1.asp er defineret en variabel
dim kundenr

Kan jeg så i test2.asp sige:
kundenr = "et_eller_andet"

eller skal jeg lave en funktion som klarer dette?

Tak for hjælpen
M.v.h.
Torben Jensen

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 27-06-03 13:56

> Hvis jeg inkluderer en test1.asp i test2.asp, kan jeg så tilgå variablerne
> fra test1.asp i test2.asp?

Tror jeg da sagtens du kan!
Prøv dig frem!!

Enten Server.Execute("test1.asp") (ASP 3.0) eller <!--#include
file="test1.asp" --> (SSI)

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-06-03 17:42

On Fri, 27 Jun 2003 13:17:03 +0200, "Torben Jensen"
<torbenje@tiscali.dk> wrote:

>Hvis jeg inkluderer en test1.asp i test2.asp, kan jeg så tilgå variablerne
>fra test1.asp i test2.asp?

Ja, det kan du sagtens.

Mange bruger fx at definere konstanter i en "fællesfil", som man så
inkluderer i alle de scripts, der har brug for dem.
Fx kunne man definere alle farver til en HTML-side i en sådan
"fællesfil" og bruge variablerne i stedet for at skrive selve farven i
hvert script. Skal man så senere ændre farve-opsætningen, så er det
kun ét sted der skal ændres.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj