Hvordan findes dubletter
Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-06-03 10:32

Hejsa

Jeg har en database (mssql) med over 350.000 poster... jeg skal se om der er
dubletter. Hvordan kan jeg gøre det nemmest/hurtigt?

--
Niels Henriksen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-03 10:49

"Niels Henriksen" <niels@biggsfjern.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har en database (mssql) med over 350.000 poster... jeg skal se om der
er
> dubletter. Hvordan kan jeg gøre det nemmest/hurtigt?

Select Count(*), <FieldList> from MyTable Group By <FieldList> Order By
Count(*) desc

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-03 10:50

"Peter Lykkegaard" <polonline@hot.mail.com> wrote in message

> "Niels Henriksen" <niels@biggsfjern.dk> wrote in message

> er
> >
> Select Count(*), <FieldList> from MyTable Group By <FieldList> Order By
> Count(*) desc

Øhh, tilføj en "Where Count(*) > 1"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : N/A

Dato : 27-06-03 14:04

Fra : Niels Henriksen

Dato : 27-06-03 14:04

"Peter Laursen" <pl@mail1.remove.this.stofanet.dk> wrote in message

> Skal det ikke være "having count(*) > 1" ?

Her er hvordan den ser ud

SELECT COUNT(*) AS Expr1, (fieldlist)
FROM (tabel)
GROUP BY (fieldlist)
HAVING (COUNT(*) > 1)
ORDER BY (field)

Nu skal jeg bare have pillet de forkerte ud

Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-03 14:26

> Order By

> Skal det ikke være "having count(*) > 1" ?

Johh, hvis det skal virke - det gik lidt stærkt

mvh/Peter Lykkegaard