Negleklipning....
Fra : Linda

Dato : 27-06-03 09:47

Hej

Jeg vil hører, om der er nogle der har nogle gode råd til klipning af negle.

Min datter på 11 mdr. er ret sprælsk når hun er vågen og jeg prøver at
klippe neglene på hende.
Så jeg har gjort det når hun sover....men nu er hun begyndt at sove på
maven, og så er det svært at komme til at klippe hendes negle både på hænder
og tæer.

Er der nogle der kan give mig nogle råd om hvad jeg så kan gøre?:)

På forhånd tak

Linda

Fra : nicolehh

Dato : 27-06-03 10:19

"Linda" skrev d. 27-06-03 09:47 dette indlæg :
> [...]
hænder
> og tæer.
>
> Er der nogle der kan give mig nogle råd om hvad jeg så kan gøre?:)

Jeg havde de sammen besværligheder med at klippe negle på min datter,
men så fandt jeg ud af at hun faktisk syntes det var sjovt når vi sang
den sangleg, der går på "lillefinger, lillefinger, hvor er du..."

Så når jeg klipper finger, synger jeg den sang, med dem finger jeg er
ved at klippe, og når den så er færdigklippet, kommer vi jo til "her er
jeg, her er jeg, god dag, god dag, god dag..."

Alt efter hvor hurtigt eller langsomt, det går med negleklipning, er
tempoet sat efter det...
Så bliver hun ikke snydt...
;-D

Det var et råd herfra, men det er jo ikke sikkert det virker hos jer...
Men held og lykke med det...

http://www.kandu.dk/

Fra : She

Dato : 27-06-03 11:16

"Linda" <linda@mpetersen.dk> wrote in

> [...]
> hænder og tæer.
>
> Er der nogle der kan give mig nogle råd om hvad jeg så kan gøre?:)

Hej Linda

Jeg har altid taget mine på skødet - fra de har kunne sidde selv!
Ellers har det foregået ved at de har ligget ned, i vågen tilstand, så de
selv har kunne følge med.
Faderen har så altid stået og 'underholdt' imens.

Det har egentlig aldrig voldt problemer at klippe negle på mine børn,
hvorfor ved jeg ikke, har vist ikke gjort noget specielt, udover at sidde
og snakke med dem imens.

Min yngste på snart 3 år nyder at få klippet negle. Hun lægger sig i
sofaen, når jeg siger :Din tur! Tror hun finder det ganske afslappende,
at få nusset fødder imens *G*
Hænder rækker hun selv frem, og har hun en 'dum' negl som er 'flosset',
beder hun selv om at jeg klipper den.

Mon ikke det er tålmodighed der her er gældende

Mvh. She

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 27-06-03 18:22

"Linda" <linda@mpetersen.dk> skrev...

> Min datter på 11 mdr. er ret sprælsk når hun er vågen og jeg prøver at
> klippe neglene på hende.

Vores dreng på 11 måneder har altid fået klippet negle i vågen
tilstand - på puslepuden. Men da han for en måneds tid siden (ganske som
din datter) pludselig begyndte at blive endog *meget* mobil på
puslepuden, flyttede jeg seancen til hans højstol i køkkenet. Han sidder
for det meste stille og følger interesseret med, så det har været en
succes.

Christina