Brug af import
Fra : René B.

Dato : 27-06-03 09:41

Hej

Hvordan kan det være at når jeg bruger importe web side så får jeg ikke hele
min hjemme side hjem mer. Det har jeg gjort før.

MVH

René Borreskov

---

Fra : Nakita

Dato : 27-06-03 09:53

"René B." skrev d. 27-06-03 09:41 dette indlæg :
> [...]
ikke hele
> min hjemme side hjem mer. Det har jeg gjort før.

Hej Rene
Du skal - når du importerer - fjerne alle hak i begrænsningerne. Så får
du det hele med.
Hilsen Nakita

http://www.kandu.dk/

Fra : René B.

Dato : 27-06-03 11:25

> Du skal - når du importerer - fjerne alle hak i begrænsningerne. Så får
> du det hele med.

Det har jeg også prøvet men det virker heller ikke.

MVH

René Borreskov

---

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-06-03 11:31

JPK har skrevet engang om fænomenet. Han anførte at hvis der ikke er
forbindelser mellem de forskellige sider i opbygningen (svjh) så kan man
ikke uden videre importere siderne.
I så fald må man importere hver side separat, inklusive billederne.

Det kan godt være at jeg husker forkert, men jeg stillede faktisk ham det
spørgsmål i forbindelse med import af fremmede websider. Og svjh var svaret
som jeg har skrevet. Men måske vil han svare selv?

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-06-03 12:43

Det klarede du såmænd meget godt så medmindre der kommer
tillægsspørgsmål.

Fra : René B.

Dato : 27-06-03 12:58

> [...]
> ikke uden videre importere siderne.
> I så fald må man importere hver side separat, inklusive billederne.

Ok derfor, når nu du siger dette, er det også opstået efter jeg har lavet
pegefølsom knapper på en af siderne kan det være derfor "har brugt den der
liger i FP" ?

MVH

René Borreskov

---

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-06-03 20:41

Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener - kan du ikke give et link til din
hjemmeside, så man kan få en idé om det?'

--
ahw

Fra : René B.

Dato : 27-06-03 21:43

> Jeg forstår vist ikke helt hvad du mener - kan du ikke give et link til
din
> hjemmeside, så man kan få en idé om det?'

det er denne side her jeg blandt andet har lavet pegefølsom knapper
http://www.nf-fs.dk/resultater_stilling/idraetsgren.htm
Det skal lige siges at jeg er nybegynder.

MVH

René Borreskov

---

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-06-03 23:08

Jeg forsøgte at importere dine sider - og det gik udmærket, men den side med
knapperne kom ikke umiddelbart ind.
Til gengæld kunne jeg importere den uden problemer hvis jeg henviste til den
separat. Det ser altså ud til at der ikke er nogen forbindelse mellem dine
henvisninger via knapperne og til siden med mappen BADMINTON.
Du har - for mig at se - oprettet en ny side, hvor du har lavet en ekstra
mappe, nemlig BADMINTON, hvorunder du har lagt filen badminton_NY.htm, og
derfor kan du naturligvis finde den ved upload ved at klikke på den
pågældende knap, men det ser ikke ud til at du har sørget for en forbindelse
med den mappe og så de øvrige sider i FrontPage - har du glemt at opdatere
efter fabrikationen af siden? har du checket om linkene er korrekte og
henviser til den korrekte mappe det korrekte sted?

Jeg vil i øvrigt anbefale dig at benytte dig af Frontpages mere smarte
importmulighed end blot importknappen.

Det sker på følgende måde. Åbn din MICROSOFT"-browser -find den side, du vil
importere/rette i.
kik på menulinien øverst oppe.
Find ikonet for FrontPage.
klik på dette ikon.
Når boksen til id- og password kommer ferm -indtast da de forlangte paramtre
(bruger-id -password) - nu får du så adgang til siden direkte.
Ret siden, tilføj de ønskede ting -
gem siden via disketteikonet i FrontPage eller gå til filer/gem -

Gå tilbage til browseren.Brug opdaterikonet eller klik på funktonsknap 5
(F5) - og den nye side er kommet til og rettet.
--
ahw

Fra : René B.

Dato : 28-06-03 14:10

> Jeg forsøgte at importere dine sider - og det gik udmærket, men den side
med
> knapperne kom ikke umiddelbart ind.

Den får jeg med ? Det jeg mangler er alle mine underbibloteker i mappen
Idraetsgren 11 stk. de kommer ikke med.
Det jeg har lavet om er siden Idrætsgren og en ny side Resultater, hvor jeg
har lavet de knapper.
Siden Idrætsgren har link til alle 11 stk. underbibloteker hvor siden
Resultater kun har nogle af dem.
De to sider har liget der hele tiden, men ikke med pegefølsomknaper, og der
virkede det.
Start siden er http://www.nf-fs.dk

> Jeg vil i øvrigt anbefale dig at benytte dig af Frontpages mere smarte
> importmulighed end blot importknappen.

Det vil jeg prøve, men er det godt at bruge den måde hvis man skal lave
maget om.

MVH

René Borreskov

---

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-06-03 19:16

[om importknappen i FP]
Selvom du laver meget om, er det alligevel lettere at rette den on-line -
resultatet ser du med det samme og skal ikke tænke på om du lægger dine
sider i den rigtige mappe. Det sker automatisk. Men hver sin lyst.

..--
ahw