Grafik problem.
Fra : JØRN PETERSEN

Dato : 31-03-01 15:37

Hej.

Vi har et lille problem med vort grafikkort, vi kan ikke få det installeret
korrekt.

Når Computeren opstarter og er på vej ind i Windows, får vi en fejlmeddeelse
på skærmopløsningen.
Den kan ikke sættes til andet en 256 farve i 480 * 640.

Grafikkortet er et Creative TNT 2, og vi har forsøgt at bruge de originalen
drivere men det hjalp ikke, vi har downloadet de seneste drivers fra
Chip-producenten Nvidia, og brugt dem, det hjalp hellere ikke.

Jeg kikke på recource tildeling af IRQ, og der var der 2 andre enheder der
brugte samme indstilling, nemlig IRQ 11.

Det ene var Netkortet, og det blev taget ud, men hjalp lige lidt.

Under fejlsikret tilstand under Enhedshåndtering er det i Systemsenheder 5
stk." IRQ holder til PCI styring " hedder det vist, og disse kan ikke
slettes, idet Windows 98 selv finder dem under opstart, og automatisk
installere dem.
Der er ligledes 2 stk. " Motherboard resourcer " og det samme sker for dem,
hvis de fjernes.

Jeg har forsøgt at slette grafikkortet og selv finde det undet tilføj/fjern
harware, og dette hjalp hellere ikke, jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre,
håber at i har en ide.

Med venlig hilsen.

Jørn & Lisbeth.

Fra : Nice1

Dato : 31-03-01 21:16

hej med jer

Prøv at gå ind i jeres BIOS og tildel jeres hardware en IRQ manuelt.
Ellers må i, hvis i har et PCI grafikkort, skifte slot. Hvis ikke, så kan
jeg ikke hjælpe. beklager.

M.v.h.
H.C. BRuus

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-03-01 22:14

Hej Jørn & Lisbeth,

> Vi har et lille problem med vort grafikkort, vi kan ikke få det
installeret
> korrekt.
[snip]

Er grafikortet AGP?
Jeg synes, at det lyder lidt som i bundkortet ikke har installeret
AGP-drivere, som Windows skal bruge, for at kunne få fuld adgang til
AGP-kortet. Er dette tilfældet ligger denne driver på jeres bundkort-cdrom,
eller kan downloades fra bundkortproducentens site.

/Chr, Aarhus

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-03-01 22:18

På trods af adskillige tastefejl i ovenstående indlæg håber jeg, at meningen
kom frem: Har I installeret bundkortets AGP-drivere?

/Chr

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-04-01 09:24

JØRN PETERSEN skrev...
> [...]
> drivere men det hjalp ikke, vi har downloadet de seneste drivers fra
> Chip-producenten Nvidia, og brugt dem, det hjalp hellere ikke.

Du skal sikre dig at alle rester af dit gamle grafikkort er
fuldstændig fjernet. Søg i registry efter spor der kan henføres til
dit gamle kort. Hvis det f.eks. var et voodoo kort ville jeg lede efter
"3dfx" "voodoo" og "glide". Du har formodentlig selv en
fornemmelse af hvad du skal søge efter.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Ole Nielsby

Dato : 03-04-01 22:20

> [...]

tilføj/fjern
> harware, og dette hjalp hellere ikke, jeg ved ikke hvad jeg mere kan

Jeg har et Winfast TNT2-grafikkort, som jeg på et tidspunkt har
brugt under Win98.

Installationen af kortet vakte lidt problemer, indtil jeg brød
med alle mine principper og nedværdigede mig til at læse
den medfølgende vejledning og følge den minutiøst: installér
standard-VGA-driveren uden at genstarte, og installér derefter
TNT2-softwaren og genstart. Så virkede det.

ON/***fjern sneglen fra min svaradresse***