Kommentar spalte
Fra : Lars Blounsø

Dato : 27-06-03 06:07

Hej

Nogen der lige ved.. om der findes noget frit ASP script
til en kommentarspalte ?
På min hjemmeside... http://bimmelim.dk er jeg ved at
ændre den til 4 frames, en tynd top til navigering, 1 i
venstre side til navigering, 1 i midten til digtene og så
en i højre side, på ca. 157 pixels bredde og her var det
jeg godt kunne tænke mig en ASP kommentarboks, sådan
at der øverst var en input boks med navn, email og kommentar.
Kommentarerne skulle så vises lige nedenunder boksen,
der findes en del gæstebøger, ja, men jeg kan ikke lige finde
ud af ændre dem.. Det med at data lægges i Acces baser,
eller andre steder er udnødvendigt, at der kan sætte smiley's
ind er unødvendigt.. Logning (?) af IP adresse er også
unødvendigt.. det skal bare være så simpelt som muligt.

Med venlig hilsen
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 27-06-03 08:25

"Lars Blounsø" <helt@bimmelim.dk> wrote

> Nogen der lige ved.. om der findes noget frit ASP script
> til en kommentarspalte ?

Det lyder da mere som om det er noget javascript, du skal ud i......
(jeg kan se du skriver fra html.dk, hvilket vist ikke igen er særligt
heldigt, da de nok ikke har webdesign.clientside usenet gruppen,
så du må til at bruge usenet "rigtigt". Kik på www.usenet.dk
www.usenet.dk/grupper/ du kan bruge eks. Outlook express
til at skrive *direkte* til usenet udenom html.dk)

Fra : pepss

Dato : 27-06-03 08:46

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev
> [...]
> www.usenet.dk/grupper/ du kan bruge eks. Outlook express
> til at skrive *direkte* til usenet udenom html.dk)

man kan nu godt gå ind i gruppen webdesign.clientside fra html.dk men derfor
kan det statig kun anbefales at bruge eks. Outlook express

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 27-06-03 13:34

Lars Blounsø wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej
- øøøh hej!! ;)

> Nogen der lige ved.. om der findes noget frit ASP script
> til en kommentarspalte ?
Hmm ved jeg ikke, men nu har jeg lavet et selv, og det kan da
frit benyttes!

[klip]
> og her var det jeg godt kunne tænke mig en ASP kommentarboks,
sådan
> at der øverst var en input boks med navn, email og kommentar.
> Kommentarerne skulle så vises lige nedenunder boksen,

Altså en slags "tagwall"??
Her er et eksempel som jeg tror kan bruges (har ikke testet
det!).
Højre frame skal være "kommentarer.asp"!!
Jeg er "kommet til" at tilføje "hjemmeside", men det kan du vel
let slette igen hvis du ikke har brug for det?!
Håber det virker, ellers er du meget velkommen til at skrive
igen!
(Og da jeg selv skriver fra html.dk, synes jeg ikke det betyder
noget, hvorfra man skriver - det er jo en gruppe for alle!)

' kommentarer.asp

<head>
<title>Kommentarer fra besøgende...</title>
</head>
<%
If Request.Querystring("showmsg") = "tilfoejet" Then
Response.Write "<b style=""font-weight: bold; color:
#00CC00;"">Tak! Din kommentar er nu tilføjet!</span>" & VbCrLf
Else
%>
<form name="tilfoej" action="tilfoejkommentar.asp" method="post">
<input type="hidden" name="referer" value="<%=
Request.Servervariables("SCRIPT_NAME") %>">
<input type="hidden" name="defaultHjemmeside"
value="http://www.dinhjemmeside.dk">
<input type="hidden" name="defaultEmail" value="Din@email">

<input type="text" name="navn" value="Dit navn"><br>
<input type="text" name="email" value="Din@email"><br>
<input type="text" name="hjemmeside"
value="http://www.dinhjemmeside.dk">

<textarea name="kommentar" style="width: 150px;"
rows="6"></textarea><br>
<input type="submit" value="Tilføj kommentar!">
</form>
<%
End If
%>
<%

Set objFS=Server.CreateObject("Scripting.FilesystemObject")
Set objTextS = objFS.OpenTextFile("kommentarer.txt",1,0)

strLine = objTextS.ReadlAll
Response.Write strLine & VbCrLf

objTextS.Close
Set objTextS = Nothing
Set objFS = Nothing

%>

' tilfoejkommentar.asp

<%
Response.Buffer = True

strDefaultHjemmeside = Request.Form("defaultHjemmeside")
strDefaultEmail = Request.Form("defaultEmail")
strReferer = Request.Form("referer")
strDateAndTime = Now()

strNavn = Request.Form("navn")
strEmail = Request.Form("email")
If strEmail = strDefaultEmail Then
strEmail = ""
Else
strEmail = "<a href=""mailto:" & strEmail & """>Mail</a>"
End If
strHjemmeside = Request.Form("hjemmeside")
If strHjemmeside = strDefaultHjemmeside Then
strHjemmeside = ""
Else
strEmail = "<a href=""" & strHjemmeside & """
target=""_blank"">Hjemmeside</a>&nbsp;"
End If
strKommentar =
Replace(Server.HTMLEncode(Request.Form("kommentar")),VbCrLf,"<br>
" & VbCrLf)

Set objFS=Server.CreateObject("Scripting.FilesystemObject")
Set objTextS = objFS.OpenTextFile("kommentarer.txt",8,False,0)

objTextS.Write "<i style=""font-size:9pt;"">Af " & strNavn & " "
& "Kommentar: <b style=""font-size:9pt;"">" & strKommentar &
"</b>" & VbCrLf & VbCrLf & "<hr>" & VbCrLf & VbCrLf

objTextS.Close
Set objTextS = Nothing
Set objFS = Nothing

Response.Redirect strReferer & "?showmsg=tilfoejet"

%>

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Claus O

Dato : 27-06-03 13:47

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@e-mail.dk> wrote

> men nu har jeg lavet et selv,

> Her er et eksempel som jeg tror kan bruges (har ikke testet
> det!).

Du er godt nok en spøjs person...........) sådan lige ud af ærmet?

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 29-06-03 14:30

> Du er godt nok en spøjs person...........) sådan lige ud af ærmet?

Ja, ved det....! Men kedede mig, og kunne godt bruge enkelte fragmenter
til noget andet, og så tænkte jeg; jow, jeg gør det sQ... ;)

MVH Jonas (aka Juke)