Dual forvirring
Fra : Bach|DK|

Dato : 26-06-03 21:42

Nutidens ram (altså DDR) siges at køre med double data rate. Altså hvis
man har 133 på bus kører de 266 effektivt. Men skal man have to moduler
(Dual DDR) for at udnytte dette eller gælder de 266mhz også hvis man kun
har ét modul?

--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 26-06-03 23:37

> [...]
> man har 133 på bus kører de 266 effektivt. Men skal man have to moduler
> (Dual DDR) for at udnytte dette eller gælder de 266mhz også hvis man kun

Arh men for hel.... Prøv dog at søge tilbage i gruppen.....der er flere
indlæg om ram og dual channel ram end noget andet hardware (overdrevet, men
det er ikke småting der er blevet postet om ram efterhånden)

DDR ram kører Double Data Rate med bare en (1) stang, men Dual Channel
kræver to (2) stænger.

Kan desuden anbefale denne udemærkede artikel, som tidligere blev postet af
en gut herinde (jeg takker endnu engang for linket, det er god læsning)

http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Nic

Dato : 27-06-03 10:42

> http://www.overclockers.com/tips00157/