stunt
Fra : john_lundsgaard

Dato : 26-06-03 17:48

Jeg agter nu at foelge i Oles fodspor med bekendelser!

Tirsdag aften var Malou og jeg lidt uenige om det noedvendige i at en
hest skal gaa sidelaens hen til en laage. det resulterede i lidt hoppen
omkring og midt i det hele roeg sadlen af. Se det var jo til at leve
med, hvis ikke lige det havde vaeret for det faktum, at jeg altsaa sad i
sadlen paa det tidspunkt.

Resultatet var, at jeg landede paa roev... nede paa jorden med sadlen
mellem benene.

Malou vendte sig om og gloede paa det underlige syn, og jeg svaerger paa
at jeg saa hende smaagrine.

Naa bortset fra en saaret stolthed og en meget oem bagdel har jeg ikke
taget synlig skade.

Aarsagen til at sadlen kunne ryge af var ren og skaer sparsommelighed.
Stroppen til gjorden er efterhaanden ret slidt, og Malous hoppen omkring
kombineret med min ikke helt ringe vaegt var altsaa for meget for den,
saa den sprang mellem to huller, og saa var det at jeg fik hurtig
jordforbindelse.

Se det var jo dejligt at faa den bekendelse ud, og vi er begge klar til
vi paa loerdag skal vaere med til en miniopvisning i western - saa
haaber jeg at hun har forstaaet at naar jeg beder hende om at gaa
sidelaens saa mener jeg det altsaa.

Hilsen John

der glaeder sig til at komme hjem til krikkerne (og et ordentligt
tastatur!!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 26-06-03 18:26

"john_lundsgaard" <john_lundsgaard.news@kandu.dk> wrote:

>Malou vendte sig om og gloede paa det underlige syn, og jeg svaerger paa
>at jeg saa hende smaagrine.

Jammen det har da godtnok set sjovt ud !!!

Her prøvede vi noget lignende. Jeg på vor nye haflinger, Ashton, og
Louise på hendes "tilkommende", Blue Butterfly (Buddy), skulle en tur
i mosen forrige weekend. Louise havde også sparet, det var på
kræfterne til gjorden. Jeg på den utilredne, fik pludselig en lufttur.
Louise der så det var ved at dø af grin, indtil hendes sadel kurede
ned ad siden og endte på maven af Buddy. Det kunne selv Louise ikke
klare og måtte også ned og bide i græsset. Begge heste skyndte sig
hjem igen, den ene med sadelen underligt placeret. Ingen af den
grinede undervejs.

Det er vist det der i cykelsproget kaldes et "massestyrt" ... !

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 26-06-03 19:47

"john_lundsgaard" <john_lundsgaard.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Tirsdag aften var Malou og jeg lidt uenige om det noedvendige i at en
> hest skal gaa sidelaens hen til en laage.

Det kender jeg godt Eller om man vil eller ikke vil bakke over broen,
selvom vi begge ved at vi kan.......

det resulterede i lidt hoppen
> omkring og midt i det hele roeg sadlen af. Se det var jo til at leve
> med, hvis ikke lige det havde vaeret for det faktum, at jeg altsaa sad i
> sadlen paa det tidspunkt.

fnis, FNIS, ha HA............sorry, men det må bare ha´ set sjovt ud

> Malou vendte sig om og gloede paa det underlige syn, og jeg svaerger paa
> at jeg saa hende smaagrine.

Det tror jeg nu også jeg ville ha´ gjort hvis jeg var hende.........

> Naa bortset fra en saaret stolthed og en meget oem bagdel har jeg ikke
> taget synlig skade.

Nå, det var godt, du skulle jo gerne være klar til miniopvisningen.

> [...]
> kombineret med min ikke helt ringe vaegt var altsaa for meget for den,
> saa den sprang mellem to huller, og saa var det at jeg fik hurtig

Du lærer måske bedst på den hårde måde?!

> Se det var jo dejligt at faa den bekendelse ud, og vi er begge klar til
> vi paa loerdag skal vaere med til en miniopvisning i western

Hvor er det du skal lave miniopvisning, hvis jeg må spørge?

- saa
> haaber jeg at hun har forstaaet at naar jeg beder hende om at gaa
> sidelaens saa mener jeg det altsaa.

Og at du har forstået at når noget er slidt, kunne det faktisk være en
rigtig god ide´ at købe noget nyt -der virker som det skal.......

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : john_lundsgaard

Dato : 29-06-03 19:47

"Nina Svanholm" skrev d. 26-06-03 19:47 dette indlæg :

> [...]

Jo nu da det er vel overstået er det ingen hemmelighed (det var jo ikke
så godt at afsløre det før, for så ville jo alene tilstrømningen af
tilskuere have fået trafikken til at bryde sammen på det overordnede
motorvejsnet!!!!).

Nogle af vores naboer havde valgt at fejre deres 20 års bryllups dag med
70 gæster i maskinhuset, og da deres datter og vi rider western (det er
faktisk hende der er skyld i, at vi har fået lært det vi kan!!), så
havde jeg lovet at stille op sammen med hende til en lille demonstration
inden middagen.

Vi indledte med lidt "synkron ridning" modsat hinanden, i alle tre
gangarter, og med lidt småvolter etc., sluttende med , at vi sluttede
sammen - og samtidig!! inde på midten med et stop, og derefter bakkede
ud.

Derefter red jeg en trail, med låge - ja den låge som vi var lidt uenige
om i tirsdags (men det gik flot dennegang), bro, plastik, bak gennem
vinkel, travbomme, og sidepass.

Så tog Anitta over og red et reiningprogram med hele svineriet.

Vi sluttede af med et par runder uden hovedtøj i alle tre gangarter, og
så var der ikke et øje tørt, selvom jeg er ganske godt tilfreds med at
det kun var kommentatoren der kunne vurdere stilen, og at hun som lovet
ikke kommenterede den del i sine forklaringer af det jeg lavede.

hilsen John

Ps jeg har sendt billeder af mine hjemmelavede trenser direkte til dig
Nina.

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 30-06-03 09:28

> [...]
> så godt at afsløre det før, for så ville jo alene tilstrømningen af
> tilskuere have fået trafikken til at bryde sammen på det overordnede

Nåh, ja det kan jeg godt se Man skal simpelthen have en invitation hvis
man skal være så heldig at se dig og Malou i aktion

> [...]
> gangarter, og med lidt småvolter etc., sluttende med , at vi sluttede
> sammen - og samtidig!! inde på midten med et stop, og derefter bakkede

Hm, det ville jeg da godt ha´ set.......

> Derefter red jeg en trail, med låge - ja den låge som vi var lidt uenige
> om i tirsdags (men det gik flot dennegang), bro, plastik, bak gennem
> vinkel, travbomme, og sidepass.

Er du med til nogle shows? -det lyder som om i er ret gode, så det kunne i
vel godt gøre?!

> [...]
> det kun var kommentatoren der kunne vurdere stilen, og at hun som lovet
> ikke kommenterede den del i sine forklaringer af det jeg lavede.

Det er noget jeg godt ville kunne sammen med Jacques......har sådan set bare
aldrig prøvet det, det kunne være at det skulle være mit næste mål........

> Ps jeg har sendt billeder af mine hjemmelavede trenser direkte til dig
> Nina.

Tusind tak! De er flotte. Jeg tror jeg vil lave noget mønster på -har set
sådan nogle metal nogen som man så sætter på læderet og slår mønstret ind i
læderet med en hammer, så kan man selv vælge om der skal være hestehoveder,
træer eller hvad man nu har lyst til at få på. Jeg har printet dem ud, så nu
er jeg vist klar til vinterens læderarbejde

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : john lundsgaard

Dato : 30-06-03 12:04

JA så kan jeg se, at det indlæg jeg skrev i aftes via Kandu alligevel er
kommet frem, så glem det andet jeg sendte her til morgen!!!

(det beroliger mig lidt, at indholdet stort set er det samme - men noget
roderi er det altså!!!)

Med hensyn til shows så stillede jeg op til en pleasure i walk and trot ved
klubmesterskaberne i LWR (Lillebælt Western Riders) sidste år i november, og
jeg har da tænkt at stille op i en trail i dette efterår, men ellers er det
ikke lige min store interesse. Jeg har det lidt sådan, at det er det at få
hesten til at gøre det rigtige der er sjovt, men min egen fremtoning,
holdning, udstyr, påklædning etc. det betyder mindre.

Jeg er hyggerytter med stort H, men ikke konkurrence menneske - men jeg
synes at udfordringerne og hyggen i western passer til mig.

God fornøjelse med læderarbejdet til vinter. Jo jeg har også læst lidt om
det med prægning af læder, og der er fri bane for fantasien bare man kommer
igang.

Hilsen John

Fra : john lundsgaard

Dato : 30-06-03 09:41

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse
andu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor er det du skal lave miniopvisning, hvis jeg må spørge?

Jo se det vil jeg jo gerne afsløre nu hvor det er overstået.

Det var nogle af naboerne som holdt fest i anledning af deres 20 års
bryllupsdag - 70 mennesker til fest i maskinhuset, med Linedans instruktør
etc.

Deres datter - som er skyld i at vi rider western - ville så gerne have, at
hun og jeg stillede op med lidt westernopvisning.

Så vi havde forberedt et lille show, indledt med lidt synkron
pleasure/reining, to heste modsat vej rundt på banen, men sådan at vi lavede
de forskellige ting samtidig, men spejlvendt. det var skægt - og så vist
også rimeligt godt ud, og det lykkedes faktisk, så vi endte inde på midten
samtidig, side om side og bakkede ud.

Derefter red jeg en trail bane, med låge (ja DEN låge, som var årsag til mit
stunt i tirsdags - men denne gang gik det bare perfekt - pyha!!), bro,
presenning, bak gennem vinkel, travbomme og sidepass.

Derefter tog Anitta sig af et reining program med hele svineriet.

Vi sluttede så af med et par rundter i alle tre gangarter, men uden
hovedtøj - bare for blær.

At dømme efter tilskuernes reaktion - også det som vi fik af kommentarer
senere på aftenen, så havde vi ramt noget af det rigtige.

Hilsen John

Ps. jeg har sendt billeder af trenser direkte til din mail adresse Nina -
har du yderligere, så sig til.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 27-06-03 07:37

john_lundsgaard wrote:
> Naa bortset fra en saaret stolthed og en meget oem bagdel har jeg ikke
> taget synlig skade.

....og din højre lillefinger - den der trykker på æ, ø og å? ;)

[snip]
> der glaeder sig til at komme hjem til krikkerne (og et ordentligt
> tastatur!!)

Nårh...

-dennis

--