At få php til at må skrive i win2000
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-06-03 17:47

Hejsa

Jeg har en kammerat, som gerne vil bruge et php script jeg har lavet på en
server med win2000. Han har fået installeret php med GD2 (som scriptet
bruger), men når scriptet prøver at gemme en jpg fil med imagejpeg() så
siger den:

Warning: imagejpeg(): Unable to open 'thumbs/TN_105_0566.JPG' for writing in
C:\Website\gallery\index.php on line 330

Hmmm... ja efter jeg lige har skrevet det, så kommer jeg jo til at tænke på,
om det har noget at gøre med "\" vs. "/"? Men først troede jeg dog, at
fejlen var, at php ikke have tilladelse til at skrive i mappen (og jeg har
ikke en pind forstand på win2000 som server).

Hvad kan der være galt, og hvad kan vi gøre ved det?

mvh Frank

Fra : Benny Nissen

Dato : 26-06-03 19:18

> [...]
in
> C:\Website\gallery\index.php on line 330

Prøv med /
Det virker fint for mig.
Du skal selvfølgelig også være sikker på, at der er skriveadgang i mappen.
Højreklik på mappen og kig efter noget med fildeling. Der kan du (svjh)
vælge forskellige brugere og sætte deres adgange.
Du skal vist have fat i !INET_USR (eller hvad det nu er den hedder), og give
den skriveadgang.
Det er længe siden jeg har arbejdet med Win2K server.

--
Benny