Kompilere PHP i Apache2
Fra : John Doe

Dato : 26-06-03 16:40

Jeg forsøger at kompilere PHP (v4.3.2) ind i den nyeste Apache2 (v2.0.46)
men den kommer med en fejl (kan ikke finde httpd.conf). Så har jeg fundet ud
af, at man kun kan benytte "--with-apache=" til v1.x af Apache og altså ikke
til v2.x.

Men SKAL man benytte APX til v2 af Apache og hvad er forskellen på de to
måder (jeg kan se, at man også kan kompilere APX til v1.x af Apache)?

Jeg går selv ud fra, at APX er et delt modul som loades hver gang PHP skal
bruges og at "--with-apache=" er integreret i Apache, men hvad er mest
effektivt? Jeg vil jo gerne, at den har kompileret PHP sammen med Apache, så
den ikke skal bruge tid/ressourcer på at loade PHP modulet hver gang den
skal bruge PHP.

John

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-06-03 01:23

John Doe wrote:
> [...]
> den ikke skal bruge tid/ressourcer på at loade PHP modulet hver gang den

Start med..
http://dk.php.net/installation

Jeg fortrækker som apxs pga. ellers skal du recompile Apache hver gang
du opgraderer PHP... og omvendt ;) Det er ikke nødvendig ved apxs ;)

Rent perfermance mæssigt ved jeg faktisk ikke om der er forskel. Men
alle distros med PHP bruger apxs (eller apxs2/apxs2filter ved apache2)
asaik.

mvh
Johan