administrere flere vinduer og popup
Fra : Simon Kibsgård

Dato : 26-06-03 12:01

Hej jeg har et problem om I sikkert kan hjælpe med:

Jeg har en side (side1.asp), der laver en større udskrift fra en
database. Her har jeg lavet de enkelte værdier til links, der
starter en side (side2.asp) hvor man kan ændre værdierne efter en
række options. Når man submitter ændringerne startes en side
(side3.asp), der sql updater i databasen og kaster brugeren
tilbage til side1.asp.

Det jeg så gerne vil er at lave side2.asp i en lille popup, så
man stadig kan se side1.asp. Næste trin med updaten på side3.asp
kan fint være i popuppen men:
Nu skal popuppen lukkes og side1.asp skal reloade - automatisk.

Hvordan er det nu lige man gør dette?

Alt er skrevet i VBScript og jeg vil gerne holde det sådan.

Der er garanteret nogle sikkerhedsting med popup og ned og
reload, men da siderne skal køre internt kan jeg godt leve med
det.

(dette er tidligere postet i ...serverside.asp. Nu prøver jeg
lykken her )

pft. /Simon K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-06-03 12:22

Simon Kibsgård <simonkib@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Hvordan er det nu lige man gør dette?
>
> Alt er skrevet i VBScript og jeg vil gerne holde det sådan.

På serveren må du bruge det sprog du vil, men på klienten kan jeg ikke
anbefale VBScript generelt (da det kun er IE der forstår det).

Jeg kan lukke en popup og reloade en anden side i javascript,
det kan være du kan oversætte til VB Script selv:

<script type="text/javascript">
function refreshAndClose() {
opener.location.reload();
self.close();
}
</script>

Du skal så bare kalde den funktion når du er klar til at lukke,
fx i onload-handleren for side3

> Der er garanteret nogle sikkerhedsting med popup og ned og
> reload, men da siderne skal køre internt kan jeg godt leve med
> det.

Hvis siderne er fra samme domæne skulle der ikke være et problem
med at reloade side1, og et vindue der er åbnet med script kan også
normalt lukke sig selv igen.

/L

Fra : Simon Kibsgård

Dato : 27-06-03 15:12

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> }
> </script>
>
> Du skal så bare kalde den funktion når du er klar til at lukke,

Perfekt! Mange tak.