SCA160 - ULTRA160 & Fiber Harddiske ??
Fra : K@zz

Dato : 31-03-01 14:12

Hej folkens !!

Jeg vil høre om der er nogen som kunne fortælle mig hvilke standard er bedst
og hurtigst af SCA160 & ULTRA160... Og hvor forskellen evt. er på de 2 !! Og
bruger de forskellige slags controller, eller er de begge SCSI controller ??

Og er der så nogen der kender til den nye Fiber standard ?? Nogen som kan
fortælle lidt om den og evt. hvilken controller man skulle købe for at kunne
bruge disse harddiske ??

Det var såmænd det hele !!

MVH
K@zz
-----------------------------------
Name: K@zz
E-Mail: Kazz@Cool.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 31-03-01 16:09

On Sat, 31 Mar 2001 15:11:58 +0200, "K@zz" <Kazz@Cool.dk> wrote:

> [...]
>bruger de forskellige slags controller, eller er de begge SCSI controller ??

Begge er SCSI. Forskellen består i stikkene. SCA anvendes ofte
(typisk) til HotSwap løsninger og er et 80-polet stik, som også holder
strømforsyning. "Almindelig" Ultra160 er et 68-polet stik. SCA stik
finder du typisk kun i HotSwap bays på servere og RAID-arrays. Hvis du
vil sætte en SCA160 disk på en Ultra160 controller får du brug for et
adapter-print.

Fiber - beklager, det kender jeg ikke meget til.....

/Brian

Fra : Testpersonen

Dato : 01-04-01 00:10

"Brian Ipsen" <Spammers@blow.me> wrote in message
> [...]

> finder du typisk kun i HotSwap bays på servere og RAID-arrays. Hvis du
> vil sætte en SCA160 disk på en Ultra160 controller får du brug for et

SCA er nu kun til raid og hot swap.. det er bare nogle få der pludseligt har
fået fingrene i nogle aflagte der skal have fat i en converter Men i
alle tilfælde får man IKKE 160mb/s ud af 1 disk.. ej 2.. man skal vist op på
4 diske for at få en "ægte" 160 mb/s scsi ... og så snakker vi om en lupo i
pris for HD og controler..

> Fiber - beklager, det kender jeg ikke meget til.....

Det eneste jeg ved om det er ikke for alm. mennesker og købe fiber scsi :)

Testpersonen

Fra : K@zz

Dato : 01-04-01 00:31

Så konklusionen er så at jeg bare skal købe en ULTRA160 og ikke en SCA160
Harddisk ??

Har i nogle gode forslag til en controller ??

MVH
K@zz
-----------------------------------
Name: K@zz
E-Mail: Kazz@Cool.dk

Fra : pwa

Dato : 01-04-01 09:09

"K@zz" <Kazz@Cool.dk> wrote in message
> [...]
> Harddisk ??
>
> Har i nogle gode forslag til en controller ??

En god kombination : Adaptec SCSI Card 29160 . og IBM ..for eks. Ultrastar
36LZX 68 pin 10.000 omdr.
Med en 80 pins SCA brug en converter der også understøtter 160. (SCA80-68
LVD 180/320 ADP-9018)
kig på .. www.cselex.com

v/h
pwa

Fra : CTK

Dato : 02-04-01 21:16

quantum atlas 10K II er bedre (hurtigere, køligere mere lydløs) og koster
det samme