Cybercity nedsætter prisen for e
Fra : PeterRjensen

Dato : 26-06-03 09:50

Ok, en del har haft held med at ringe til cc og gøre dem opmærksom på
Tele2's dsl priser og har med held fået sat deres 2mbit ned til samme
pris.

------snip fra andet forum------

Jeg er en af dem som har gået og overvejet at anskaffe mig Tele2ADSL
da deres priser så yderst gode ud. Dog var jeg glad for mit nuværende
CyberCity abbonoment, og ville nødig skilde mig af med det, pga. jeg
bl.a syntes at stabiliteten og supporten var/er i top. Efter megen
overvejelse ringede jeg ind til CC for at høre om de kendte til
Tele2ADSL og deres nye priser. Personen jeg snakkede med i røret lød
som om at de nødig ville miste mig som kunde, og på grund af jeg havde
været kunde ved dem i ca. 2-3 år, ville jeg få 2 tilbud. Jeg fik
tilbudt en 1024/512 linie til 495kr hvor den normalt kostede 695 kr,
dvs jeg sparede 200kr. Det andet tilbud var en 2024/512 forbindelse
til 595kr hvor den normalt kostede 895kr, besparelse = 300kr

Som man kan se, er der virklig penge at spare. Og jeg fik fortalt at
disse tilbud var permanente, og at de vil gælde alle ældre ADSL
kunder. Så hvis du går og overvejer at opgradere ved CC er dette
muligt et "trick" du vil finde særdeles nyttigt...

//Zoop

-------snip slut------

Ok jeg har Så tdc bredbånd og ringede her for lidt siden til dem for
at høre om jeg kunne få prisnedsæt-telse. Jeg oplsyte dem om
tele2’s priser og at folk fra Cybercity fik deres sat ned. Jeg
fik så svaret at det ikke kunne lade sig gøre og at tdc ikke vil følge
de andres priser da det ikke kan køre rundt. Huns sagde detsuden at
tele2 ikke ville kunne holde den pris da de så ville gå falit.

Håber i kan bruge infoen.

Fra : Ole :-\)

Dato : 26-06-03 12:58

PeterRjensen skrev news:a2d2d052.0306260050.4c2aff23@posting.google.com.
> Ok, en del har haft held med at ringe til cc og gøre dem opmærksom på
> Tele2's dsl priser og har med held fået sat deres 2mbit ned til samme
> pris.

Efter 20 minutter i telefonen med CyberCity vil de stadigvæk ikke give rabat
selvom jeg har været kunde der i 2,5 år

512/128 koster 395 kr pr. måned eller 55 kr. mere om måneden end hos
Tele2... men med Tele2 skal man have fastnettelefon for at kunne de kan
leverer - det krav er der ikke for CC idet de bruger en bedre teknologi.

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-06-03 14:15

" Ole " <spam@ads.føj> wrote in message news:bden3h$s0a$1@sunsite.dk...
> PeterRjensen skrev news:a2d2d052.0306260050.4c2aff23@posting.google.com.
>
> Efter 20 minutter i telefonen med CyberCity vil de stadigvæk ikke give
> [...]

Nej, men det er jo fordi der ikke er penge i de små forbindelser...

> 512/128 koster 395 kr pr. måned eller 55 kr. mere om måneden end hos
> Tele2... men med Tele2 skal man have fastnettelefon for at kunne de kan
> leverer - det krav er der ikke for CC idet de bruger en bedre teknologi.

Det er da ikke noget som helst med at CC bruger en bedre teknologi... Det er
da bare fordi de ikke er teleudbydere og ikke vil tilbyde telefoni på
linien.. Desiden levere CC da også med skillefilter, hvis andet ikke er
muligt...

Desuden kan TDC adsl da også køre uden skillefilter, men så virker telefonen
selvfølgelig ikke.... Men ingen problemer med ADSL, fordi det kører på andet
frekvensbånd, også som CC

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-03 18:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3efaf1c2$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Desuden kan TDC adsl da også køre uden skillefilter, men så virker
telefonen
> selvfølgelig ikke....

Det er der ikke noget selvfølgeligt i. Hvis der kun er lineære
komponenter i telefonen kan den godt køre sammen med g.DMT, idet de to
frekvensbånd aldrig rammer hinanden i så fald.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-06-03 20:00

> [...]
> komponenter i telefonen kan den godt køre sammen med g.DMT, idet de to
> frekvensbånd aldrig rammer hinanden i så fald.

Du har du jo før snakket om liniære komponenter... Men hvilke telefoner er
lineære? Anyway, ved ikke noget om det... Men kan íkke se hvad det har at
gøre med denne samtale, at Cybercity´s adsl skulle være bedre, fordi der
ikke er telefon på linien.....

Men når vi nu er inde på skillefiltre.. Så da Orange jo lancerede ADSL,
brugte de istedet for at lave om på installationen, bare et filter ved hver
telefon.. som så åbenbart fjernede støj og klippede det ubrugelige
båndbredde væk...

Kan man også det med fx TDC´s løsning?

Eller var det netop fordi Orange´s løsning var g.GMT?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-06-03 16:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3efb42ab$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du har du jo før snakket om liniære komponenter... Men hvilke
telefoner er
> lineære?

Gammelt skrammel primært, formoder jeg.

> [...]
hver
> telefon.. som så åbenbart fjernede støj og klippede det ubrugelige

I princippet ja.

> Eller var det netop fordi Orange´s løsning var g.GMT?

Al ADSL i Danmark er svjv g.DMT

Fra : Jørgen Christiansen

Dato : 30-06-03 14:20

Har lige ringet til CC support, sagde jeg havde hørt et rygte om tele2 adsl
priser han afbrød mig og spugte hvad jeg ville have ! 1024/256 til 495 som
jeg giver 595 for nu el. 2048/512 til 595 ?
dette gælder gamle kunder og kun til 30 - 06.
så ring straks!

Fra : Ole :-\)

Dato : 30-06-03 15:01

Jørgen Christiansen skrev news:bdpddc$2seu$1@news.cybercity.dk
> [...]
> jeg giver 595 for nu el. 2048/512 til 595 ?
> dette gælder gamle kunder og kun til 30 - 06.

Snyd at vi skal give 55 kr mere for 512/128 end hos Tele2... jeg gider ikke
en større linie, jeg vil bare sparer 660 kr årligt så jeg kan købe seks
DVDer mere