Hjælp
Fra : Axelsen

Dato : 26-06-03 06:52

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig og vide om det er mulig at få ADSL over hele landet
så man er fri for fastnet-telefon? Som jeg har forstået det, så er man
tvunget til at have en fastnet telefon-abonnement for at kunne få ADSL, for
at TDC kan holde linien åben.
Så vidt jeg ved så er det noget med rå og delt kobber eller hva'

På forhånd tak for hjælpen

JK

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 12:11

Hej Axelsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg kunne godt tænke mig og vide om det er mulig at få ADSL over
> hele landet så man er fri for fastnet-telefon?

Det er det ikke reelt. Formelt kan man dog få det (dog bortset fra de
meget få steder, hvor kobberet er for ringe til at levere ADSL på - fx
hvis der er for langt til ens central).

> Som jeg har forstået det, så er man tvunget til at have en fastnet
> telefon-abonnement for at kunne få ADSL, for at TDC kan holde
> linien åben.

Du behøver ikke at have fastnettelefon. Men hvis du ikke har, kræver de
et beløb for en bærelinje, og beløbet er det samme som et
telefonabonnemet. (Derfor mit "reelt" øverst).

På centraler, hvor Tiscali og CC er repræsenteret med eget udstyr, er
det ligegyldigt, hvis der ellers er frit kobber hos dig. I så fald
anvender de altid denne løsning - dvs. en selvstændig forbindelse
uafhængig af telefoner. Hér kan du så få ADSL uden fastnettelefon.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ole :-\)

Dato : 26-06-03 08:47

Axelsen skrev news:3efa897c$0$32530$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> [...]
for
> at TDC kan holde linien åben.
> Så vidt jeg ved så er det noget med rå og delt kobber eller hva'

Ja. Så skal du være kunde hos CyberCity http://adsl.dk. De leverer uden krav
om fastnettelefon

FUT: news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--