Baby's afføring
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 26-06-03 02:39

Hyggeligt emne, right?

Jeg blev d. 17/6 den lykkelige fader til (endnu) en knægt.
Knægten skulle være helt fin, fin, men det undrer os dog, at han skal af
med afføring konstant og hele tiden, nærmest som om modermælken bare
nærmest glider lige igennem ham. Vi skifter så meget ble på den lille
stakkel, at vi allerede nu er på den 3dje pakke newborn-bleer siden vi kom
hjem fra hospitalet i fredags (20/6) om eftermidaggen - Det synes jeg er
temmelig meget, og temmelig mange gange han bliver vasket bagi.
Han har da også fået rød numse den lille, sundhedsplejersken siger det er
svamp og vi har fået en salve at smøre ham med. Vi synes dog ikke det
hjælper noget særligt, og slet ikke når det er nødvendigt at skifte ham så
tit som vi gør, men vi har også kun brugt salven i et par dage.

Nogen der ved noget om, om der kan være tale om, at mælken nærmest glider
lige igennem ham (den er dog gullig-grøn farvet, ikke hvid)?
Og hvis den gør, optager han så nok næring fra mælken?

Det tyder nu på at han får næring nok - Om torsdagen efter fødslen havde
han tabt sig 190 g. (havde stort set heller intet spist om onsdagen), men i
tirsdags, altså en lille uge efter fødslen, havde han taget de 140 g. af
dem på igen, dvs. at han var næsten oppe på sin fødselsvægt.

Mvh. Jan

Fra : lillespir

Dato : 26-06-03 06:05

"Jan Allan Andersen" skrev d. 26-06-03 02:39 dette indlæg :
> [...]
af
> dem på igen, dvs. at han var næsten oppe på sin fødselsvægt.

Hej Jan.

Først tillykke med jeres lille nye familiemedlem.
Det med farven på afføringen er ganske normal fik vi at vide, da vores
var små, såsanrt at barnet begynder at få fast føde bliver det normal af
farve.
Men det med så ofte afføring ville jeg ikke sidde og se på, jeg ville
kontakte lægen og få det tjekket uanset om barnet virker påvirket af det
eller ej.

Mange hilsner Rita.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-06-03 08:43

Jan Allan Andersen wrote:

> Jeg blev d. 17/6 den lykkelige fader til (endnu) en knægt.

tillykke med ham ;)

> [...]
> siden vi kom hjem fra hospitalet i fredags (20/6) om eftermidaggen -
> Det synes jeg er temmelig meget, og temmelig mange gange han bliver

lyder voldsomt....

> [...]
> ikke det hjælper noget særligt, og slet ikke når det er nødvendigt at
> skifte ham så tit som vi gør, men vi har også kun brugt salven i et

hvad vasker i ham med? ( ikke for at snage, men nogle gange kan det være en
fordel at gå over til kogt vand...)

> Nogen der ved noget om, om der kan være tale om, at mælken nærmest
> glider lige igennem ham (den er dog gullig-grøn farvet, ikke hvid)?
> Og hvis den gør, optager han så nok næring fra mælken?

ja.... det skal du ikke være bange for...... den gullig/grønne farve kommer
fra mavesyren/galden og er helt normal ( tænk engang på hvad farve det har
hvis det kommer direkte op fra maven...)
kroppen er indrettet sådan at det sted man optager næring er i
tyndtarmen..... den har en "arbejdstid" pr måltid ( i voksne vel at mærke)
på 1-2 timer, og den kan SAGTENS nå at optage alle de næringsstoffer den
skal.... ( ved jeg af egen erfaring....)

> [...]
> onsdagen), men i tirsdags, altså en lille uge efter fødslen, havde
> han taget de 140 g. af dem på igen, dvs. at han var næsten oppe på

jeg kan ikke helt huske hvordan det er, men hvis jeg var jer ville jeg lige
holde øje med om han begynder at tabe sig igen, da det jo ikke er
meningen...
hvad siger sundhedsplejesken?
--
Knus Sabina