Compaq Presario 5640 starter selv efter kn~
Fra : Niels P.

Dato : 25-06-03 22:22

Hej.

Lånte en Compaq Presario 5640 til at eksperimentere med.

Der var installeret Win98 SE. på den.
Lavede en ny partition og installerede WinXP på denne, - så jeg nu har
dual-boot.

Under installationen af XP, da der var ca. 29 min tilbage af installationen,
fik jeg pludselig blå skærm med besked om en hardware-fejl:
"Hardware malfunction - call your hardware vendor for support. The system
has halted."

Slukkede maskinen ved knappen på frontpanelet. Om morgenen stod den og havde
selv startet op og var tændt.
Fortsatte med installationen og denne gang kom jeg forbi ovenstående punkt,
hvor jeg fik blå skærm.
Installationen fuldførtes uden problemer.

Prøvede at slukke den igen - og ca. efter 45 min til 1 time startede den
selv op.

Maskinen er ikke i kontakt med netværk eller Internettet på nogen måde.

Kan det være en defekt strømforsyning - eller noget i den retning?

Har prøvet at gå ind i BIOS for at se, om der skulle være eet eller andet
power-halløjsa, men Compaq's BIOS er meget sparsom med oplysninger.

Findes der i WinXP en speciel log for installationen, der evt. kunne afsløre
fejlens art - og i givet fald hvad hedder den?

På forhånd tak for evt. hjælp!

--
Mvh.
Niels P.

(Email-address not valid)

Fra : Sp@cey

Dato : 29-06-03 17:14

Jeg kan dårligt se hvad det ellers skulle være hvis ikke det er
strømforsyningen,.
Ellers skal det være power switch'en der er slidt eller ledningerne
kortslutter på en eller anden måde.
Sp@cey

"Before you open your mouth to speak, please make sure it's an improvement
upon the silence."