Gummihjul vs. luftholdige hjul
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 25-06-03 20:58

Hvad er forskellen på gummihjul og luftholdige hjul på barne- og
klapvogne, når det gælder
a) barnets komfort ?
b) vedligeholdelse og reparation af køretøjet ?

Henriette Døssing

Fra : Per Pedersen

Dato : 25-06-03 22:08

Hej
Barnets comfort er der ingen forslæld på andet end at den er lidt bløderer
at ligge i når man køre over små humpler hvor gummi hjul er mere stive
Veligeholdelse er ca. det samme
Men reparationer er det meget mere besværligt for luft hjul punterer altså
og mister luften hen af vejen det gør gummihjul jo ikke....
Jeg vil sige at de er lige gode...
Hilsen Per

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-06-03 07:56

> Men reparationer er det meget mere besværligt for luft hjul punterer altså
> og mister luften hen af vejen det gør gummihjul jo ikke....

Vi startede ud med alm. hjul til de 2 første børn vi havde. Til den sidste
brugte vi lut-hjul.

Jeg synes den helt store forskel var, at med alm. hjul blev hele barnevognen
meget stiv og hård at køre med. Man kunne mærke alt på kørefladen.
Luft-hjulene gjorde lissom hele barnevognen blødere og nemmere at maneurere
med. Jeg kunne også sagtens køre min datter i søvn på en mere ru overflade.
"Rystelserne" med luft-hjulene var bare mere harmoniske og knapt så kantede
som med de alm. hjul.

Vi har ikke punkteret nogensinde og det med at pumpe er en lille ting i
forhold til den øgede komfort.

Jeg går klart ind for Luft-hjul!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-06-03 22:11

Fischer & Døssing wrote:

> Hvad er forskellen på gummihjul og luftholdige hjul på barne- og
> klapvogne, når det gælder
> a) barnets komfort ?

Svært at sige. Vi havde massive gummihjul fra starten. Det har betydet
at vores datter opfatter små rystelser som beroligende. Hvis hun havde
problemer med at falde i søvn i barnevognen, hjalp det at køre en tur
hen over brosten i stedet for fliser.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/