problem med HD
Fra : Turner

Dato : 25-06-03 17:26

Hejsa,
Jeg har lige købt:
Asus P4C800 Deluxe
p4 2,4ghz
512 mb kingston ram

Det er nu samlet og når jeg så starter op, så kommer der bare en blå skærm,
hvor der står at der enten er vira eller blabla på computeren.
Nogen løsningsforslag??

Skal lige siges, at hd'en virkede indtil for en time siden på min gamle
comp.

pft
Lasse

Fra : Henrik Schytte

Dato : 26-06-03 12:55

"Turner" <tina@skovsager.dk> skrev i en meddelelse
> Det er nu samlet og når jeg så starter op, så kommer der bare en blå
skærm,
> hvor der står at der enten er vira eller blabla på computeren.
> Nogen løsningsforslag??

Slå "Anti-virus" fra i din BIOS.

Fra : Turner

Dato : 26-06-03 18:38

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> wrote in message
> "Turner" <tina@skovsager.dk> skrev i en meddelelse
> skærm,
>
> Slå "Anti-virus" fra i din BIOS.

Er gjort - hjælper ikke :(

Lasse

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 26-06-03 14:31

Turner wrote:

> Det er nu samlet og når jeg så starter op, så kommer der bare en blå skærm,
> hvor der står at der enten er vira eller blabla på computeren.
> Nogen løsningsforslag??

Hvad med at scanne den for vira?

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-06-03 16:41

On Wed, 25 Jun 2003 18:25:40 +0200, "Turner" <tina@skovsager.dk>
wrote:

> [...]
>Nogen løsningsforslag??
>
>Skal lige siges, at hd'en virkede indtil for en time siden på min gamle

Hvilket OS?
Booter du fra den omtalte disk?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Turner

Dato : 26-06-03 18:38

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote in message

> Hvilket OS?

Winxp
> Booter du fra den omtalte disk?

Ja

> --
> <fjern to fra email-adressen>
> Venlig hilsen
> Gert

Lasse

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 26-06-03 19:13

On Thu, 26 Jun 2003 19:38:02 +0200, "Turner" <tina@skovsager.dk>
wrote:

[klip]

>Winxp
>
>Ja

OK. Hvis jeg forstår dig ret, så har disken siddet som boot-disk i din
gamle maskine.

Da du nu har udskiftet en del vigtig hardware (bundkort, CPU og RAM),
er der sikkert en del drivere, som enten mangler eller er forkerte.

Jeg har ikke selv Win XP, så jeg ved ikke, om der er mulighed for at
reparere XP-installationen.

Du må appellere til XP-ekspertene.

Dem er der nok flest af i
dk.edb.system.ms-windows

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Iskold

Dato : 26-06-03 20:08

Det lyder som om du har taget din gamle harddisk og kommet den over i et
anden pc...er dette korekt? Det er ikke altid så heldigt, det kan være at
dit nye mobo køre med via mm, så format c: eller hvis det er Win XP/2000 så
installer den igen med en formatering af disken....
henrik

Fra : Bosse

Dato : 26-06-03 22:28

"Iskold" <hep@image.dk> wrote in message
> [...]
> dit nye mobo køre med via mm, så format c: eller hvis det er Win XP/2000

> installer den igen med en formatering af disken....

Det var lige hvad der skulle til - desværre :(
Men mange tak allesammen

Lasse