Knuder i pelsen!
Fra : jens skov

Dato : 25-06-03 18:05

Hejsa!

Jeg er så heldig at have en kat med meget lang pels.... Den skal børstes
hver dag for ikke at danne knuder i pelsen. Men nu har den været på pension
i en uge, og ikke blevet børstet der... Så den har fået store "kager" i
pelsen! Jeg købte jeg fattig i alle mulige redskaber for at prøve at at få
redt/klippet dem ud, men uden det store held!
Jeg overvejder at tage ham til dyrlægen, fpr at få ham "fikset" der, men
synes det ville være synd at han skulle miste meget af pelsen! Så jeg vil
høre jer om der er nogen der har nogle erfaringer med knuder i pelsen, så
villle jeg blive meget glad... For det er godt nok synd nu hvor de bare
bliver større og større....

Hilsen Misses ejer

Fra : Helle

Dato : 25-06-03 18:11

"jens skov" <skov99@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> høre jer om der er nogen der har nogle erfaringer med knuder i pelsen, så
> villle jeg blive meget glad... For det er godt nok synd nu hvor de bare

Pudsigt nok har jeg netop været ved dyrlægen af samme årsag her i dag. Det
gør ondt når man forsøger at rive, klippe og børste dem ud så jeg vil
anbefale dig du tager afsted hurtigst muligt. Når det først er gået så galt
som du beskriver, så er der ikke meget andet at gøre end at fjerne den pels
der er knudret.
Dyrlægen har en speciel kam hvor tænderne er knivblade - hurtigt og
smertefrit. HVIS katten ikke kan stå stille nok og ikke kan holdes så skal
den i narkose - voldsomt men nødvendigt.
Vi kunne slet ikke holde vores maine coon og han pev frygteligt når jeg
forsøgte at børste dem ud. Regnede ikke med at det kunne klares uden narkose
men jo: 5 min og hans knuder var væk.

Held og lykke med det.

Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-06-03 18:20

Hej Jens!
Vi har også været til dyrlægen med vores hankastrat, da han har en
masse underuld, knuder hans pels meget hurtigt, ligemeget om vi
børster hver dag eller bader ham. Så han blev klippet helt ned, og han
er blevet en hel anden kat efter det. Han er meget glad for det

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-06-03 19:28

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> [...]
> børster hver dag eller bader ham. Så han blev klippet helt ned, og han
> er blevet en hel anden kat efter det. Han er meget glad for det

Ja, det var ham der var ved at danne mode inden for puddelklipning af
katte, ikke?

Jeg tænkte faktisk på ham den anden dag: Hvor lang tid tager det sådan
noget at gro ud igen?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran