Racekat?
Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 14:25

Nu har jeg et par gange her i omegnen set en besynderligt udseende
kat, og jeg må indrømme at første gang jeg så den var det lige før jeg
havde taget den med hjem. Ikke fordi den er køn og velplejet.
Tværtimod. Den ser afpillet ud og mangler en del pels, men i dag (da
den faktisk var på vej til at følge efter mig hjem) kom jeg til at
tænke på, om der mon er katte der skal se sådan ud...
Katten er ikke ret stor, har et kæmpestort hoved på en lille spinkel
krop, og halen er helt nøgen bortset fra en dusk ude på jalespidsen.
Er der nogen af eksperterne som denne beskrivelse siger noget?
Katten er ikke særlig rar at røre ved, da det føles som om der er
skorper over det meste af kroppen lige under pelsen. Dette fik mig til
at tænke at den måske havde en sygdom der gjorde at halen var helt
bar, men halen var nu pæn at se på. (Altså så ikke umiddelbart
sygdomsbefængt ud.)
Men jeg er ret sikker på, at det kunne blive en flot kat (tror at
pelsen er rød, men det var svært at sige med den smule pels katten
havde) og mit hjerte bløder sg* for sådan en misser. Det eneste
lyspunkt jeg umiddelbart kunne finde var, at den i hvert fald ikke er
bange for mennesker, hvilket for mig peger på at den er vant til at
omgåes mennesker og at der rent faktisk _er_ nogen der tager sig af
den. Den er meget kælen og kommer når man sætter sig på hug. Kunne den
komme til det ville den hoppe op på skødet af en.
Men stadig... er den syg eller er der en race der ser nogenlunde sådan
ud?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-06-03 14:42

Hej Leyna

Umiddelbart efter din beskrivelse, vil jeg tro at det er
en stakkels syg udsultet kat, lagde du mærke til om
der er en øretatoo...........

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 15:36

On Wed, 25 Jun 2003 15:42:07 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

>Hej Leyna
>
>Umiddelbart efter din beskrivelse, vil jeg tro at det er
>en stakkels syg udsultet kat, lagde du mærke til om
>der er en øretatoo...........

Kunne ikke se nogen øretatovering, men den kan jo være chipset.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 15:38

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> Kunne ikke se nogen øretatovering, men den kan jo være chipset.

Næppe, når de lader den gå sådan. Med mindre den er kommet væk hjemmefra.

Naboen har dog en kat som sidste år fik noget eksem og mistede pelsen. Og
hendes katte har det ellers fint.

:Pia

Fra : Christina Kausmally

Dato : 25-06-03 20:36

"Leyna" skrev i en meddelelse

> Katten er ikke særlig rar at røre ved, da det føles som om der er
> skorper over det meste af kroppen lige under pelsen.<

Nogle af de persere, vi har haft "inde" til pelsbehandling(på klinikken),
ser faktisk ganske forfærdelige ud, når man kommer ned under filten. Netop
også m. skorper. Det kan vi jo først se når de er barberet ned. Perserne har
jo(oftest) så meget pels, at de ikke selv kan overkomme at komme helt "ned".
Kan det være en barberet perser? Deres hoveder ser (i mine øjne)nogengange
ret store ud, efter en omgang m. klipperen.

Mvh Christina

Fra : Leyna

Dato : 25-06-03 21:10

On Wed, 25 Jun 2003 21:35:41 +0200, "Christina Kausmally"
<thamis@NEJTAKmail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Kan det være en barberet perser? Deres hoveder ser (i mine øjne)nogengange
>ret store ud, efter en omgang m. klipperen.

Jeg har ingen anelse om hvad det kan være. Måske er det en
blandingskat. Den har som regel følgeskab af en anden kat, som er
meget flot og velholdt. Om det er en racekat kan jeg slet ikke
bedømme, men et eller andet er der i den. Det ligner en alm.
gråstribet på hoved, hale og poter, mens selv kroppen er langhåret. En
meget flot kat, der dog er noget mere reserveret end mit "hjertebarn".
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 25-06-03 22:06

Leyna wrote:
> [...]
> komme til det ville den hoppe op på skødet af en.
> Men stadig... er den syg eller er der en race der ser nogenlunde sådan

Jeg kunne få den mistanke, at der er tale om en perser, hvor pelsen har
været så meget i udu, at man har været nødt til at klippe den ned.

Niels Peter

www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!