Oversættelse af 6 liner VBScript til Javas~
Fra : Hanne Kibsgaard

Dato : 25-06-03 14:06

Jeg er ved at lave en mailformular, hvor brugeren kan vedhæfte en
fil. Jeg har brug for at få upload-delen oversat fra VBScript til
Javascript:

Dim mySmartUpload
Dim intCount

Set mySmartUpload =
Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

mySmartUpload.Upload

intCount = mySmartUpload.Save("/../../Databaser/Upload")

Response.redirect "Kontakt.asp"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-06-03 15:33

"Hanne Kibsgaard" <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er ved at lave en mailformular, hvor brugeren kan vedhæfte en
> fil. Jeg har brug for at få upload-delen oversat fra VBScript til
> Javascript:

JavaScript eret scriptsprg der kører i fx IE
Tænker du på JScript?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 09:41

"Hanne Kibsgaard" <Hanne_Kibsgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at lave en mailformular, hvor brugeren kan vedhæfte en
> fil. Jeg har brug for at få upload-delen oversat fra VBScript til
> Javascript:

hvis du vil havw den oversat til javascript så kan du kun uploade filen til
clientens comp og det er der ikke så meget mening i eftersom der også nok er
der den bliver hentet

Fra : Hanne Kibsgaard

Dato : 27-06-03 07:46

Hanne Kibsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
>
> mySmartUpload.Upload
>
> intCount = mySmartUpload.Save("/../../Databaser/Upload")

Jeg har nu fået upload-delen oversat fra VBScript til Javascript, og
det virker:

var mySmartUpload;
var intCount;

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-03 10:39

> Jeg har nu fået upload-delen oversat fra VBScript til Javascript, og
> det virker:

Det har stadig ikke en pind med JavaScript at gøre

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-06-03 17:21

On Fri, 27 Jun 2003 11:38:45 +0200, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hot.mail.com> wrote:

>Det har stadig ikke en pind med JavaScript at gøre

Er forskellen mellem JavaScript, JScript og ECMA Script ikke mere
merkantil end teknisk?

Jeg synes det lyder som et lidt hårdt statement at sige, at de to ting
ikke har "en pind" med hinanden at gøre.
Om man fx bruger det serverside eller clientside, så kan sproget
stadig være det samme.

Med andre ord: Hvad er din pointe?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-06-03 18:33

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Hvad er din pointe?

Kikker du bredt på et script sprog uden at skelne om det er client- eller
serverside kan du let falde i den fælde at tro at du kan bruge browserens
(klientens) object modeller serverside og omvendt tro at du kan bruge
serverkomponenter clientside
Btw prøv at fortælle IIS at den skal afvikle Java eller ECMA script...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 29-06-03 22:49

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> serverkomponenter clientside
> Btw prøv at fortælle IIS at den skal afvikle Java eller ECMA script...

Det gør da ikke nogen forskel på sproget.
Den javascript implementering MS har lagt i Windows, er nøjagtigt den samme
til client- og server-side.
At de kalder den jscript fjerner ikke pinden.
Den hedder forøvrigt jscript på både client- og server-side.

Sproget har ikke nogen indflydelse på hvilke objekter der er tilgængelige.
Hvis man ikke kan holde styr på det uden at kalde sproget noget andet, bør
man nok slet ikke starte på at programmere.

IIS har det forøvrigt helt fint med at men sætter language til javascript
eller ecmascript.

- Morten

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-07-03 19:10

"Morten R. Rasmussen" <mortrr@liamtoh.com> wrote in message

> IIS har det forøvrigt helt fint med at men sætter language til javascript
> eller ecmascript.

Damn, det viste jeg ikke - eller snarere jeg troede at det skulle være
JScript ellers brokkede den sig
Er det introduceret i 5'eren?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 28-07-03 01:58

> "Morten R. Rasmussen" <mortrr@liamtoh.com> wrote in message

> Damn, det viste jeg ikke - eller snarere jeg troede at det skulle være
> [...]

Hups - den havde jeg ikke set der var svaret på.

Nej - jeg tror faktisk også det virkede før
Jeg er rimeligt sikker på at jeg prøvede ecmascript på en gammel NT4'er.

- Morten