fejl i sql INSERT
Fra : Simon Kibsgård

Dato : 25-06-03 08:13

Hej
Lige en klassiker. Jeg har siddet og stirret på denne i noget tid
nu. Jeg kan ikke finde fejlen. Kan du?

Insert into stamdata (Medarbejdernummer, CPR-nummer, Kaldenavn,
Fornavn, Efternavn, Stilling, Email, Adresse, Bynavn, Postnr,
Telefon, Mobil, Ansættelsesdato, Noter, Oprettet) values ( '01',
'010101-1377', 'SimonK', 'Simon', 'Kibsgård', 'plæneklipper',
'simonkib@hotmail.com', 'Envej 5', 'En by', '1234', '12345678',
'87654321', '01-06-2003', 'Her er nogle noter', '25-06-2003')

(ja, det er fra Response.Write strSQL)
pft.
/Simon K

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-06-03 08:23

Simon Kibsgård wrote:
> [...]
> 'simonkib@hotmail.com', 'Envej 5', 'En by', '1234', '12345678',
> '87654321', '01-06-2003', 'Her er nogle noter', '25-06-2003')

generelt er SQL ikke glad for bindestreger i feltnavne.,..

CPR-nummer =>>> `CPR-nummmer`

mvh
Johan

Fra : Michael Stimose

Dato : 25-06-03 09:02

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
Er medarbejdernummer en integer, i så fald skal det ikke i ' '.

Fra : Simon Kibsgård

Dato : 25-06-03 10:46

> generelt er SQL ikke glad for bindestreger i feltnavne.,..
>
> CPR-nummer =>>> `CPR-nummmer`

Mange tak!
CPR-nummer blev til cpr og så virkede resten.

Venlig hilsen Simon K

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-06-03 10:00

Simon Kibsgård wrote :

> [...]
> 'simonkib@hotmail.com', 'Envej 5', 'En by', '1234', '12345678',
> '87654321', '01-06-2003', 'Her er nogle noter', '25-06-2003')

Du kunne lige fortælle hvilken fejl der kommer når du afvikler
sætningen. Det er noget nemmere at finde den specifikke fejl, hvis man
ved hvad fejlen er.

Indgangsvinklen er jo normalt forskellig alt efter hvilken fejl der
kommer - fx

database not found
syntax error
type mismatch
could not load file
table does not exist
provider does not support the current action
number of arguments does not fit the target table
(find selv på flere)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's