MS Windows
briani 27239
Hvorfor bliver XP langsom?
Fra : Per

Dato : 25-06-03 07:51

Når min XP har kørt i 1-2 dage, så bliver den meget sløv at arbejde med og
de tager 3 gange så lang tid at browse mapper via stifinder. Kan nogen give
en forklaring på dette?

Konfig:

P4 1.8@2.4GHz
1GB PC2700 RAM
Asus P4S533 Mobo
GeForce4 ti4600
2x Seagate Baracuda IV 80GB disk
1x Seagate Baracuda V 160GB disk
SB Live!
LiteOn 40X CD-RW
Sony DRU-500AX DVD-+RW
100Mbit NIC

Fra : Ole :-\)

Dato : 25-06-03 10:54

Per skrev news:3ef94657$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Når min XP har kørt i 1-2 dage, så bliver den meget sløv at arbejde med og
> de tager 3 gange så lang tid at browse mapper via stifinder. Kan nogen
give
> en forklaring på dette?

Computerworld skrev for nogen tid siden (maj måske) at én af de updates som
er ude sløver maskinerner. Prøv at se om du kan finde artiklen, der står
hvilken update det drejer sig om - måske har du den

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Morten L.

Dato : 25-06-03 11:16

> [...]
> er ude sløver maskinerner. Prøv at se om du kan finde artiklen, der står
> hvilken update det drejer sig om - måske har du den

Den hedder Q811493....
/Morten

Fra : ASKF

Dato : 25-06-03 11:59

Morten L. ytrede sig i <3ef97670$0$13216$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>
med dette:

>som
>

>Den hedder Q811493....

I den seneste vers af updaten er fejlen rettet, så der skulle ikke være
problemer med at installere den igen.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Poul Elgaard-Jørgens~

Dato : 25-06-03 13:03

"Morten L." <morten.nospam.lyckegaard@mail.dk> wrote in message

> som
>

> Den hedder Q811493....

- men den rettede version (der ikke sløver) hedder vist også Q811493.

mvh Poul

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-06-03 12:03

Den ytrer sig med det samme, ikke først efter et par dage. Desuden er
der forlængst kommet en rettet version uden dette problem.

Fra : Per

Dato : 25-06-03 13:52

> Den ytrer sig med det samme, ikke først efter et par dage. Desuden er
> der forlængst kommet en rettet version uden dette problem.

Ja, og det har altid været et problem. Jeg tror dog at det er et generelt
problem med Windows.

Fra : JL

Dato : 25-06-03 14:51

Du har vel et program kørende som har en eller anden "usynlig" fejl ( i form
af memory leak eller stigende cpu forbrug).
Prøv at gennemgå hvert enkelt program efter 1-2 dage (ctrl+alt+del), og se
om ikke et af dem anvender en stor del af enten cpu eller hukommelse...
- JL

Fra : Per

Dato : 27-06-03 10:25

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om ikke et af dem anvender en stor del af enten cpu eller hukommelse...

Jeg opdagede at et program kaldet "Mixer" tog 250MB hukommelse. Mon det er
noget til mit SB Live kort?

Fra : JL

Dato : 27-06-03 14:03

snip

> Jeg opdagede at et program kaldet "Mixer" tog 250MB hukommelse. Mon det
er
> noget til mit SB Live kort?

Helt sikkert.
XP og SB Live er berygtet for ikke at være så glade for hinanden.
Har du de sidste nye drivere?
Hvis ikke så bør du hente dem...
Mvh
JL