NForce 2 motherboards uden dikkedarer - hv~
Fra : Anders S. Johansen

Dato : 25-06-03 00:28

Nu jeg er i gang med at spørge løs...

Hvad er pt. konsensus i forhold til overstående? Normalt ville jeg uden
betænkelighed vælge et ASUS produkt, men jeg ser på edbpriser.dk at der
er en del negative kommentarer om dem, så deeeet...

Der er ikke brug for nogen dikkedarer, såsom indbygget lyd (har en
Extigy), RAID (køber en seperat controller til det) eller SATA (også på
ctrl.).

Et yderligere spørgsmål: Kan man udnytte dual channel med 3 rammoduler i
disse motherboards, eller skal jeg hellere "nøjes" med en enkelt gigabyte?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 25-06-03 10:29

"Anders S. Johansen" <home@dduck.dk> wrote in message
> [...]
> betænkelighed vælge et ASUS produkt, men jeg ser på edbpriser.dk at der
> er en del negative kommentarer om dem, så deeeet...

Gør dig selv en tjeneste og lad være med at læse, hvad folk skriver på den
side. ASUS har lavet endnu et fremragende bundkort med A7N8X kortene. Jeg er
ihvertfald godt tilfreds med mit Deluxe-kort. Tjek evt. www.amdforums.com
hvor der er fora til alle producenters kort.

> Et yderligere spørgsmål: Kan man udnytte dual channel med 3 rammoduler i
> disse motherboards, eller skal jeg hellere "nøjes" med en enkelt gigabyte?

Dual RAM kører kun i to af slottene, ihvertfald på de kort, jeg kender til.
Hvis du anvender alle tre slots slår Dual funktionen fra. At den så har
minimal betydning er så en anden side af sagen

/Nikolaj

Fra : CeeJay

Dato : 26-06-03 17:22

> Hvad er pt. konsensus i forhold til overstående? Normalt ville jeg uden
> betænkelighed vælge et ASUS produkt, men jeg ser på edbpriser.dk at der
> er en del negative kommentarer om dem, så deeeet...

Bahh .. dem tror jeg ikke på. Asus laver glimrende produkter. (det er
der også mange andre der gør)

> Der er ikke brug for nogen dikkedarer, såsom indbygget lyd (har en
> Extigy), RAID (køber en seperat controller til det) eller SATA (også på
> ctrl.).

Alle Nforce2 kortene er fine kort.
Når dikkedarer er ligegyldige så tag det ATX kort med Nforce2 Ultra
chipsettet (det med den forbedrede Northbridge) der er billigst.

Med andre ord tag et SL-75FRN2-L
Du FÅR dikkedarer med (undskyld) , men hvorfor betale mere for kort der
ikke har nogle dikkedarer (jeg tror faktisk ikke man overhovedet kan få
Nforce2 kort uden mindst et par stykker dikkedarer)

Det har glimrende lyd (på kvalitetsniveau med et Audigy vil jeg tro ..
dog ikke et Audigy 2 eller et Extigy) der også er rigtig hurtig .. dvs
kræver få CPU ressourcer så spil med lyd kører hurtigere og har også et
godt onboard netkort.

Selv ejer jeg et Abit NF7-S (Jeg ville have SATA og monteringshuller til
store CPU-kølere)