ASUS P4C800 - div. spørgsmål
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-06-03 23:35

Jeg har netop smidt ovenstående kort i maskinen, og det virker
fremragende - ingen problemer, men derimod lidt afklarende spørgsmål:

1) Hvad er normalt mht. bip under boot? Min siger bip (pause) bip, bip,
biiip. Men herefter bootes normalt fra OS.

2) Jeg bruger en "gammel" ATA100 disk (WD1200JB) på primær IDE - altså
ingen SATA eller RAID. Hvad kan jeg med fordel slå fra i BIOS, og hvad er
den optimale indstilling i relation til IDE i BIOS?

3) Jeg kører p.t. med BIOS v. 1004.005 - er der nogen grund til at
opgradere til 1007? Og så fald; hvilken (god) grund?

Setup:
ASUS P4C800 Deluxe (BIOS: 1004.005)
Intel P4 2.8C, 800MHz FSB
2x Kingston HyperX PC3500 DDR
WD1200JB HDD
Sapphire Radeon 9500 pro
Windows XP Pro SP1

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 24-06-03 23:56

> 1) Hvad er normalt mht. bip under boot? Min siger bip (pause) bip, bip,
> biiip. Men herefter bootes normalt fra OS.

Min bipper ikke under opstart overhovedet

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-06-03 00:05

"Jesper Larsen \(Fjernxx\)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in

> Min bipper ikke under opstart overhovedet

Har du forbundet den interne højttaler korrekt?

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 25-06-03 13:59

sikkert ikke, men så er jeg da fri for at høre på det

Fra : Bp

Dato : 25-06-03 00:53

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in message

> Min bipper ikke under opstart overhovedet

Samme her, ikke en lyd under opstart udover Speech der brokker sig over et
par fans der kører for langsom :)

MHT upgrade til 1006+, den fixer bl.a nogen fejl der kan opstå hvis du
flasher bios på den "rigtige" måde. Upgrade til 1006 skal foretages med
bootdisk, læs på deres site.

Giver osse nogen flere muligheder hvis du har planer om at OC, du får flere
muligheder med voltage osv.

Fra : BorreBoy

Dato : 25-06-03 09:34

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1) Hvad er normalt mht. bip under boot? Min siger bip (pause) bip, bip,
> biiip. Men herefter bootes normalt fra OS.

Min bipper på samme måde. Aner ikke hvad det betyder...

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-06-03 09:37

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote in

> "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> Min bipper på samme måde. Aner ikke hvad det betyder...

Efter jeg har fået installeret drivere til (næsten) alt, er bippene
reduceret til "bip (pause) bip biiip". Det passer nogenlunde med et
ekstra bip for hver ukendt eller konfliktende enhed. Underligt, men det
hele ser ud til at fungere...

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : J Larsen

Dato : 25-06-03 10:05

> [...]
>
> 1) Hvad er normalt mht. bip under boot? Min siger bip (pause) bip, bip,
> biiip. Men herefter bootes normalt fra OS.

Det gør min også bare kun 3 bip, piller jeg mine usb enheder fra
siger den ikke noget, en usb enhed 1 bip, 2 enheder 2 bib og 3 ja 3 bip.

Prøv at tage usb enheder fra og meld så tilbage hvad den så gør.

Mvh. J Larsen