hjælp....
Fra : JANNIE HANSEN

Dato : 24-06-03 21:39

Hejsa katteelskere,

Jeg er ny i gruppen, men håber at i kan/vil hjælpe mig alligevel. Jeg er
desperat....!
Jeg er for ca. 3 mdr. siden flyttet hjem til min kæreste og hans kat Basse,
med min kat Stress. (Stresser)
Stresser er en fin pige på 3 ½ år og vejer knap 4 kg. Hun har været ene kat
i lejligheden hele hendes liv. Vi har levet en stille tilværelse sammen,-
hun er en anelse reserveret og nervøst anlagt. Ikke en man løfter og krammer
osv. men når humøret var til det ku hun lige ligge på mit skød og blive
nusset. Det skete måske 1 gang i ugen...! Hun krævede ikke det store -
1times tid med leg hver aften, og så var det nok for hende - og så ku hun
ellers bare ligge på hendes hyggestol resten af aftenen og spinde. kun
afbrudt af strækøvelser og en lunten ud til madskålen.
Nu er Basse så kommet ind i billedet,- og det går ikke stille af sig...
Basse er en 8 kg "tung" rød hankat på 1½ år. En helt anden støbning end
Stresser. Han har i sit tidlige liv, boet med flere katte, men været alene 1
år ca. Han er så tillidsfuld,- gnider og gnubber sig op af alle, - så kælen
at det er lige før det er for meget... (mener de fleste der kender ham inkl.
mig selv) Da jeg gir ham mad det meste af tiden, har han kastet sin fulde
kærlighed på mig. Hvis jeg ikke lukker døren ind til soveværelset om natten,
får jeg ikke lukket et øje. Han ligger sig bogstaveligt talt ovenpå mig,-
hvor han nu kan komme til,- slikker mig i hovedet, spinder mig i øret,
"gumper" på min mave, bider mig i knæene river mig på halsen osv. Jeg ku
blive ved. Han følger mig overalt i lejligheden,- "for tænk hvis hun sku ud
i køkkenet for at give mig mad" Han kan spise hvadsomhelst og altid altid
altid. Han går ind foran mine ben når jeg bevæger mig rundt i lejligheden
(er faldet én gang over ham - resultat: Cola på nymalet væg!)) og nu er det
faktisk begyndt at gå mig en anelse på. Men hvis det nu havde været det
værste problem jeg havde så ku jeg nok leve med det! Men det er desværre
sådan at kattene ikke kan enedes. Da vi alle flyttede sammen, skete det nok
lidt for hurtigt. Basse blev lukket inde i et af værelserne, så Stresser ku
snuse lidt rundt i lejligheden. Det gik fint, hun gik frisk og frejdigt
rundt og fandt madstedet og toilettet osv. og fandt sig også hurtigt en
hyggestol. De første 3-4 uger gik det sådan at hvis Basse kom for tæt på
hvæsede hun af ham og hoppede op på en spisebordsstol (hyggestol!). Han var
lidt bange for hende, så han gik også hurtigt den anden vej. Det er han
desværre ikke mere... Han har ingen respekt for hende mere, og han bliver
mere og mere dominerende. han er efter hende konstant,- jagter hende rundt,
spiser hendes mad, og lader hende ikke i fred når hun går på toilettet.
Sidder jeg og kæler med hende så er han der med det samme... Skal faktisk
lukke ham ude på altanen (hvilken han forøvrigt elsker) når jeg skal have
nussesamvær med Stresser. Nu er de så begyndt at slås for alvor, og har et
par gange haft ordentligt fat i hinanden, og nu kan jeg snart ikke ta mere.
Har det så skidt med at de ikke kan enedes. Det besværliggør også alting.
Før ku de deles om toilettet, nu har vi 2 - et på toilettet og et på
kontoret! (AD) Nu skal der serveres mad 2 steder - og holder man ikke øje,
så jager han hende væk fra maden og spiser det hele selv.
Når jeg tager på arbejde lukker jeg (efter balladen) Stresser inde på
kontoret - men det er hun bestemt ikke tilfreds med,- prøvede først med
Basse, men han havde flænset gulvtæppet foran døren, og var en anelse
agressiv da han kom ud, (gik igen udover Stesser) så det var ingen succes.
Hvad pokker skal jeg gøre,- ville være ked af at skulle flytte tilbage igen,
da jeg jo elsker min kæreste. Vi elsker jo begge katte såhh...
Skal nok lige nævne at min kæreste er bortrejst 1 md. så jeg er alene om
dilemmaet. Synes bare at det her grænser sig til "mis"handlig.

Det blev vist en hel roman... om ulykkelig kærlighed

Håber at der er en der har nogle kommentare, ideer, forslag, erfaringer mm.

Med venlig hilsen
Jannie

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-06-03 21:53

Er kattene neatraliseret? Det kunne måske være problemet og hvis de ikke er,
vil jeg nok prøve det som en mulighed.
MVH Linda

Fra : Jernladyen

Dato : 25-06-03 00:05

Hej Jannie.
Hvis de ikke er neutraliseret, ville jeg skynde mig at få det gjort. Men
der kan godt gå et pænt stykke tid, før det går op for hankatten, at han
er blevet en "den". I mellemtiden kan du/i prøve at skyde ham med en
vandpistol/vandforstøver, når han generer hunkatten.
Hvis intet af det hjælper, er der vist ikke så mange andre muligheder
end at skaffe hankatten et nyt hjem. Det lyder, som om han er den af
dem, der bedst kan klare det.
Men det tager sin tid inden to voksne katte vænner sig til hinanden.
Held og lykke med det. Jeg føler virkelig med dig. (har selv en, der
ligner hankatten en brøkdel, og selv det kan være irriterende, når man
bliver vækket hele tiden.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-06-03 01:52

"JANNIE HANSEN" <egedia@get2net.dk> writes:

> Hejsa katteelskere,
>
> Jeg er ny i gruppen, men håber at i kan/vil hjælpe mig alligevel. Jeg er
> desperat....!

*S* Vi har skam alle været nye i gruppen engang....*S*
Og jeg skal da prøve at øse lidt erfaring ud..

> Jeg er for ca. 3 mdr. siden flyttet hjem til min kæreste og hans kat Basse,
> med min kat Stress. (Stresser)
Snip en masse...[...]

Tjae,her er to ting.. Hun er en pige og i har levet alene sammen i
lang tid...

> [...]
> Stresser. Han har i sit tidlige liv, boet med flere katte, men været alene 1

Her er tre andre ting.. Han er en hankat og vant til andre katte og
tydeligvis meget menneske-/kontaktsøgende modsat Stress...

Et eller andet sted kunne man jo sige sig selv at det ikke ville gå
helt stille af... Men det kan nok løses problemet men du/i er nok nødt
til at gøre flere ting på næsten én gang...

Forudsat at han er kastereret :-? Ellers ville jeg nu nok få det
gjort snart.
Men som nr 1 ville jeg foreslå at gå ned til dyrlægen og
købe en dims som de der luftfriskere til stikkontakten, men med noget
som hedder Felifriend, det er nogle hormoner som udsendes i luften og
får kattene til at slappe af (nogengange... for det er ikke altid at
det virker efter hensigten.. )

Så som nr 2 Med kæresten !! ville jeg foreslå at finde en kat mere
helt præcist en dreng som kan lege drengelege med den anden, for
kattedamer er (som regel..) mere reserverede i opførsel og adfærd. Så
en "voldsom" legekammerat ville lige være sagen for Basse. Så kunne de
to fræse på livet løs og Stress kunne så efter eget ønske være med,
når/hvis lysten opstår, det er dog ikke noget du skal regne med...*G*

Men det vil betyde at hun kan slappe af igen og samtidig vil det
aflaste dig så du også kan få tid til andet end Basse

> Hvad pokker skal jeg gøre,- ville være ked af at skulle flytte tilbage igen,
> da jeg jo elsker min kæreste. Vi elsker jo begge katte såhh...

En kat mere kunne også ligesom være jeres første fællesbarn, en sådan
beslutning vil alt andet lige skulle tages i fællesskab. Og det er min
tro at det også tro det eller ej, vil styrke jeres forhold samtidig
med at husfreden bliver genoprettet...

> Skal nok lige nævne at min kæreste er bortrejst 1 md. så jeg er alene om
> dilemmaet. Synes bare at det her grænser sig til "mis"handlig.
>
> Det blev vist en hel roman... om ulykkelig kærlighed

Nåja, vist mere frustration... Men det kan ende der, hvis i ikke kan
finde en løsning, jeg kan naturligvis ikke give en 100% garanti for at
det vil virke, men sammenholdt med den mængde viden som er blevet mig
til del her i gruppen og andre steder ville jeg nu nok anslå succesraten
til at være noget over 50%...

Og så held og lykke med foretagnet både med kæreste og katte *SS*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa