Jægersborg hotel
Fra : Hanne Hansen

Dato : 24-06-03 20:46

Hej Alle.

Er der nogen der kan fortælle mig hvem der byggede Jægersborg hotel, så vidt
jeg ved er bygningen fra 1700 tallet, men har ikke umiddelbart kunne finde
nogle oplysninger om dette.

Med venlig hilsen

Hanne Hansen

Fra : amatis

Dato : 24-06-03 21:53

"Hanne Hansen" skrev d. 24-06-03 20:46 dette indlæg :
> [...]
så vidt
> jeg ved er bygningen fra 1700 tallet, men har ikke umiddelbart kunne

hvis du klikker ind på www.google.com og i søgefeltet skriver:
"jægersborgslot" (søg på danske sider) så får du en hel masse om det
måske gerne vil vide

Mvh. amatis

http://www.kandu.dk/

Fra : amatis

Dato : 24-06-03 22:23

> [...]
så vidt
> jeg ved er bygningen fra 1700 tallet, men har ikke umiddelbart kunne

Slottet er byggetaf Chr. IV
I leksikonet MENTORstår der følgende.
Jægersborg, villaby N f. Gentofte tidligere navn på et slot (Ibstrup)
bygget af Chr. IV, nedrevet1761. udbygningerne indrettettil kasserne

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne Hansen

Dato : 25-06-03 18:41

Tak for oplysninger, jeg prøver at tage på lokalhistorisk imorgen, måske kan
jeg finde flere oplysninger der

Med venlig hilsen

Hanne Hansen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 26-06-03 02:01

MsgID: <news:XT1Ka.28919$Jp3.1351169@news010.worldonline.dk>
Hanne Hansen <hannahbo@worldonline.dk> skrev:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvem der byggede Jægersborg hotel,
> så vidt jeg ved er bygningen fra 1700 tallet, men har ikke
> umiddelbart kunne finde nogle oplysninger om dette.

http://www.ois.dk - BBR fortæller:

Bygningsnummer: 1
Vejkode: 423
Vejnavn: Jægersborg Alle
Husnummer: 164
Anvendelse: Hotel, restaurant, vaskeri, frisør eller anden servicevirksomhed
Fritliggende: Ikke oplyst
Adgangsforhold: Bygningen har direkte adgang til gade og vej.
Opførelsesår: 1880
Til/ombygningsår: 0
Fredningsforhold: Bygningen (og kun bygningen) fredet.

Ibstrup/Jægersborg Slot har vist ikke noget med hotellet at gøre.

--
Poul Erik Jensen - jep@genealog.dk
www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-06-03 09:55

On Thu, 26 Jun 2003 03:01:15 +0200, "Poul Erik Jensen"
<20030101news@genealog.dk> wrote:

>http://www.ois.dk - BBR fortæller:
>[...]
>Opførelsesår: 1880
>[...]

www.ois.dk er meget nyttig, men det er min erfaring at den er meget
upålidelig med opførelsesår, især for ældre huse. Sådan er det i det
mindste her i Næstved, men det varierer måske lokalt.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk