SQL problem...
Fra : Magnus

Dato : 24-06-03 20:47

Jeg har en tabel Kampprogram2 (med felterne kampid og kampdato) og
Bustilmeld2 (med felterne text og bustur)

Jeg vil have vist alle poster fra "Kampprogram2" hvis blot en post
"Bustilmeld2"-tabellen har værdien af kamoid i feltet bustur?

Men hvordan gøres dette herunder...

SQL = "SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kamprogram2, Bustilmeld2 WHERE
(kampid=bustur)"

/Magnus

Fra : Tom Jensen

Dato : 24-06-03 22:32

"Magnus"
> [...]
>
> Men hvordan gøres dette herunder...
>
> SQL = "SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kamprogram2, Bustilmeld2 WHERE

Du mangler sikkert en sammenhæng - relation - mellem tabellerne.
Kan det hele ikke laves i en tabel eller er der flere Bustilmeld2
for hver Kampprogram2 eller er det omvendt. De tabeller og
de sammenhænge tabellerne har, skal afspejle den virkelige verden.
Hvis det er rigtigt at der findes en kampid der nøje svarer til en
bustur, skal din SQL sætning virke. Men det gør den jo nok ikke.
Hvad er det for en database du bruger ?? Hvilke data indeholder
Kampprogram2 og Bustilmeld2 ?? Hvordan skal data hænge sammen
i tabellerne ?? Hvad er primærnøgler ?? Hvad er fremmednøgler ??

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk

Hent en gratis web shop

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-06-03 22:44

Magnus skrev:
> [...]
>
> Men hvordan gøres dette herunder...
>
> SQL = "SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kamprogram2, Bustilmeld2 WHERE

SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kampprogram2 WHERE kampid IN
(SELECT kampid FROM Bustilmeld2)

Burde virke i de fleste databaser.

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Daugaard

Dato : 24-06-03 22:53

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kampprogram2 WHERE kampid IN
> (SELECT kampid FROM Bustilmeld2)
>
> Burde virke i de fleste databaser.

Bare lige en note:

Subselects virker ikke i MySQL < 4.1.

Fra : Michael Stimose

Dato : 25-06-03 07:08

Magnus wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Men hvordan gøres dette herunder...
>
> SQL = "SELECT kampid, kampdato, bustur FROM Kamprogram2, Bustilmeld2 WHERE

SQL = "SELECT KP.kampid, KP.kampdato FROM Kamprogram2 KP, Bustilmeld2 BT
WHERE KP.kampid=BT.bustur"

> /Magnus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne