Hvor hurtigt bør det gå med en 512/512 CC ~
Fra : Kong Kent

Dato : 31-03-01 10:03

Jeg sidder her i dag og downloader nogle high-res billeder til min Formel 1
hjemmeside. Man skulle jo tro at Reuters bureau har nogle gode servere, så
jeg kan ikke forestille mig det ikke skulle køre optimalt.

Men jeg downloader kun med mellem 30-35kb/s. Er det ikke for lidt til en
512/512 ADSL linie fra CyberCity?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Rasmus Gercke

Dato : 31-03-01 10:59

Jo det er. Jeg sidder på en 384/128 og downloader med 40 KB/Sec. Men det kan
jo være at det er fordi at der er belastning på nettet.
du kan teste din forbindelse her :
www.dslreports.com/stest?loc=1
det skulle give en pæn ide om hvor godt din forbindelse kører...kær testen
et par gange for at få et realistisk indtryk.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-01 11:49

Eller bedre, tag en stor fil ned fra http://tucows.cybercity.dk/

tag tid, og regn ud. Eller nemmere... Brug DUmeter http://www.dumeter.com/

Fra : MB

Dato : 02-04-01 07:28

Mht testen fra dslreports, så kan den da højest give et fingerpeg om din
hastighed, da der er så mange andre faktorer der spiller ind, især fordi
serverne står i USA. Tidspunktet du gør det på (trafik) osv.
Skulle man endeligt bruge en online test, så prøv den på mobilix's
hjemmeside
http://www.blivklogere.dk/adsl/flash_0_2.html

-Morten

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 02-04-01 12:14

"MB" <dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> serverne står i USA. Tidspunktet du gør det på (trafik) osv.
> Skulle man endeligt bruge en online test, så prøv den på mobilix's

Ja, hehe... jeg fik ca. det samme som en ISDN, selv om jeg testede med min
2mbit linie. Så Mobilix' side gi'r nok et bedre resultat - oss' selv om det
ska' ta's med et gran salt. Mobilix' side sagde at min linie er en Infinite,
og jeg fik kun en halv ko frem :)

- Bobby

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-04-01 18:43

On Mon, 2 Apr 2001 13:14:00 +0200, "Bobby McFr@g'it" <bk@handshake.dk>
wrote:

>Ja, hehe... jeg fik ca. det samme som en ISDN, selv om jeg testede med min
>2mbit linie.

Da jeg testede, fik jeg "Infinity" på min linie. Den kan Mobilix næppe
slå, uanset hvad, de tilbyder.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-04-01 13:06

"MB" <dont-spam-me@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serverne står i USA. Tidspunktet du gør det på (trafik) osv.
> Skulle man endeligt bruge en online test, så prøv den på mobilix's

Som hårnakket påstår jeg har 434 linie...selvom jeg har en 512/512 .. jøsses
jøsses :)

De skriver gonnok også at deres fart er den MAKSIMALE for en mobilx adsl
forbindelse, men mon de har husket de 8% der går til kvitteringer?

Mvh. Peter Jensen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-04-01 13:37

"Peter Jensen" <mentor@haiku.dk> wrote in message

> [...]
>
> De skriver gonnok også at deres fart er den MAKSIMALE for en mobilx adsl
> forbindelse, men mon de har husket de 8% der går til kvitteringer?

Overhead = 10-15 % max på en 512 kbit ca 53 kbyte/s

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Peter Toftager

Dato : 20-04-01 14:47

Sjovt...

Jeg sidder ved en 10Mbit linie... Og jeg får også kun 434Kb/s

Fra : klaus

Dato : 07-06-01 20:47

du kan bare tage 512/8=64 MAX 64KB/s

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 09-06-01 09:36

"klaus" <dsl31799@vip.cybercity.dk> wrote in message
> du kan bare tage 512/8=64 MAX 64KB/s

du skal lige trække overhead til trafikken fra... det er ca. 5-15%

jeg kan på min 2048/512 sende 57 kilobytes ud: )))

/jakob

Fra : Leif Neland

Dato : 20-04-01 16:34

> [...]
>
> "MB" <dont-spam-me@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Som hårnakket påstår jeg har 434 linie...selvom jeg har en 512/512 ..

Den påstår jeg har en infinity linie... Billedet er der bare med det samme.
Eller rettere ½ billede.

Leif

Fra : Lasse Bigum

Dato : 21-04-01 18:34

> Den påstår jeg har en infinity linie... Billedet er der bare med det samme.
> Eller rettere ½ billede.

Det er fordi du har cachet siden, den tester tilsyneladende din
hastighed idet du downloader Flash-applet'en (kald det hvad du vil) og
når du først har cachet den henter den den jo bare fra cachen = ikke
målelig hastighed

/Lasse

Fra : Soren K

Dato : 31-03-01 12:05

On Sat, 31 Mar 2001 11:03:03 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>jeg kan ikke forestille mig det ikke skulle køre optimalt.
>
>Men jeg downloader kun med mellem 30-35kb/s. Er det ikke for lidt til en

burde ligge omkring 50... prøv at se i deres vejledning der står
hvordan man kan checke hvilken hastighed ruteren er registereret til
at kører.. prøv det og se om der står det rigtige
--
Søren Klein

Fra : Henrik Walther

Dato : 31-03-01 18:30

It's rumored "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote:

>Men jeg downloader kun med mellem 30-35kb/s. Er det ikke for lidt til en
>512/512 ADSL linie fra CyberCity?

Check om hastigheden er sat korrekt på følgende måde:

- Log på din router (via com port eller telnet)
- Skriv SH WAN0
- Se på Data rate om der står 512 Kbps down; 512 Kbps up

--
Henrik Walther

Fra : Toranaga

Dato : 31-03-01 23:11

Det er nu "sh in wan0"

Fra : Henrik Walther

Dato : 01-04-01 13:28

It's rumored "Toranaga" <toranaga@pobox.dk> wrote:

>Det er nu "sh in wan0"

Sorry... det er korrekt.

--
Henrik Walther

Fra : Henrik

Dato : 07-04-01 22:26

Hvis du ikke uploader noget burde du kunne få omkring 55kb/sek.

Mvh
Henrik