Problemer med opløsningen
Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 24-06-03 18:33

Hej,

Jeg har et mindre problem, jeg har lige installere RedHat 9 på min gamle
bærbar som er en Acer TravelMate 220.

Jeg er dog i det problem at den kun mener jeg kan køre min skærm i
opløsningen 800*600 pixels.

Da der var Windows på den kunne den godt køre 1024*768.

Nogle der har en evt. løsning på mit problem?

Jeg har også et andet lille problem, det er når jeg køre X-Chat så kan
jeg ikke skrive æøå, nogle der også har et svar på dette?

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-06-03 19:10

In article <HX%Ja.28879$Jp3.1341243@news010.worldonline.dk>, Kenni Dahl Nielsen wrote:
> Jeg er dog i det problem at den kun mener jeg kan køre min skærm i
> opløsningen 800*600 pixels.

Rækkefølgen i /etc/X11/XF86Config-4 er afgørende for
hvilken opløsning der startes op i. Fra min:

DefaultDepth 16
SubSection "Display"
Depth 16
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection

> Jeg har også et andet lille problem, det er når jeg køre X-Chat så kan
> jeg ikke skrive æøå, nogle der også har et svar på dette?

X-chat har en serverliste, hvor der, for hver eneste server,
er mulighed for at angive et "Character set". Sæt dette til
ISO-8859-1 for den server du bruger.

Thomas

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-06-03 18:49

Kenni Dahl Nielsen <kenni@webcorps.dk> wrote:

> Jeg har også et andet lille problem, det er når jeg køre X-Chat så
> kan
> jeg ikke skrive æøå, nogle der også har et svar på dette?

prøv i en terminal:

export LC_CTYPE=da_DK; xchat

Knald den evt. i din /etc/profile eller ~/.bash_profile

--
Mvh. Bo

The Night Express - telnet geekworld.dk
Running Maximus/Linux.

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-06-03 02:23

Hej,

Mange tak begge to, nu virker det som det skal

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen