hævet albueled
Fra : dorthe jensen

Dato : 24-06-03 17:40

hej gruppe

Vi har en grand danois som i et stykke tid har været hævet i albueleddet på
det ene forben, han er samtidig lidt halt.
Vi har fået taget røntgen billeder af ham for nogle måneder siden uden
bemærkninger, men han har haft en del vokseværk, så vi troede i starten at
det var det der var vendt tilbage.
Han er ikke øm på det og virker ikke generet af det.
Er der nogle der kender til dette problem ved disse hunde og er der nogle
arvelige aspekter i det, vi mener nemlig at hans far også har det men avler
siger at det er en gammel skade han har.
Vi har smurt det med kamfercreme i et stykke tid, det ændrer ikke noget, det
virker lidt som galle eller en form for væskesamling, som man kan skubbe
rundt med omkring knoglen og det siger han ikke noget til.
Vi har prøvet at købe en sækkeseng til ham hvis det var fordi han lå for
hårdt, når han bare lå på tæpper eller i hans seng.
gode råd modtages gerne for jeg ved ikke hvad det er, men det er under en
måned siden han sidst var hos dyrlægen for at få taget røntgenbilleder, hvor
vi fik afvide at han havde knoglemarvsbetændelse i det ene bagben, og skulle
holdes i ro. Kan det have noget med vokseværken ar gøre kan den brede sig på
den måde og er det normalt at de kan hæve op ved vokseværk. Ja det ligger to
hold røngten billeder af ham nogle fra marts og nogle fra maj

hilsen Dorthe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-03 05:23

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> den måde og er det normalt at de kan hæve op ved vokseværk. Ja det ligger
> hold røngten billeder af ham nogle fra marts og nogle fra maj

Hej Dorthe

Det kunne lyde som om noget generer hans albue, som dermed vædsker. Hvis
dette er tilfældet, kan dyrlægen dræne vædsken ud, men det løser jo ikke
problemet. Du skal have fundet ud af, hvad der generer albueleddet, så det
holder op med at vædske. Det kunne lyde lidt som en Mus, men det må
dyrlægen afgøre.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 07:18

> problemet. Du skal have fundet ud af, hvad der generer albueleddet, så det
> holder op med at vædske. Det kunne lyde lidt som en Mus, men det må
> dyrlægen afgøre.
>
> M.V.H.....Benny..

Og mus er løsrevet brusk, som formentlig ikke kan ses på røntgen?

:Pia