hjælp til en håbløs amatør :-)
Fra : Jake

Dato : 24-06-03 12:41

Nu har jeg et par gange været ude ved en Put & Take uden at fange så meget
som en enkelt fisk.

Jeg har prøvet med diverse små spinnere og blink uden held.

Jeg har også prøvet med et flåd og en gang powerbait (uden så meget som at
få bid)
og det er rimeligt deprimerende at stå i tre timer og blomstre med et flåd,
der aldrig så meget som rør sig, for så at se manden på den anden side af
søen hive en ordentlig fætter i land.

Please giv mig et par gode råd.

/Jake

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-06-03 13:45

"Jake" <jakeXXX@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> [...]
flåd,
> der aldrig så meget som rør sig, for så at se manden på den anden side af

===

Powerbait.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Jake

Dato : 24-06-03 15:19

> [...]
flåd,
> der aldrig så meget som rør sig, for så at se manden på den anden side af

Jeg uddyber lige mine spørgsmål:
Hvis man fisker efter regnbueørreder med flåd, hvor langt skal der så cirka
være mellem flåd og krog?
Hvis man fisker ditto med med bundline hvor langt skal der så cirka være
mellem blylod og krog?
Hvilke typer agn er gode til regnbue ørreder?

/Jake

Fra : Speusenstein

Dato : 24-06-03 16:15

Hej Jake

Prøv denne: http://www.oecon.au.dk/~eco981175/

Fra : Michael

Dato : 24-06-03 18:39

Har du evt sikret dig at der er noget at fange i søen? Prøv feks. en anden..
Der findes platugler overalt der ejer p&t søer som de lover men glemmer at
sætte fisk ud i. Men prøv med en ganske alm stor fed regnorm fisket ca 1 m
under flåddet. Men tag dig i agt søens evt andre beboere elsker sikkert os
fede orm.. Med powerbait fisk ca 40 cm dybere og monter så et mellemstr
splithagl 40 cm over powerbaiten, spind det evt langsomt ind. Med bund brug
ca 1 m efter blyet.

Fra : Kåre

Dato : 25-06-03 07:41

> Nu har jeg et par gange været ude ved en Put & Take uden at fange så meget
> som en enkelt fisk.

Det har jeg også. Og andre gange har jeg fanget en enkelt, og andre gange en
sæk fuld...

> [...]
flåd,
> der aldrig så meget som rør sig, for så at se manden på den anden side af

Det jeg har fanget godt på, er en regnorm under et lille flåd. Evt.
regnorm/powerbait cocktail.
Men lad være med at stirre på et flåd som bare ligger stille. Tænk hvis du
havde kastet ud lige nøjagtig der hvor fiskene bare ikke gider være...
Hiv lidt ind en gang imellem. Det betyder både at du affisker et større
område, og at der kommer lidt liv i agnen. Når du hiver lidt ind, stiger
agnen op, og daler langsomt ned igen. Dvs. at du også affisker et større
område i dybden.

Lige hvilken dybde du skal fiske på er der ikke noget endeligt svar på, men
afhænger af vejr og vind, og naturligvis søens dybde. Jeg har altid fisket i
ca. 2 meters dybde. Men som sagt har jeg haft lige så mange nul-dage som
succes-dage.

Kåre

Fra : JannOtto

Dato : 25-06-03 17:05

"Jake" skrev d. 24-06-03 12:41 dette indlæg :
> [...]
flåd,
> der aldrig så meget som rør sig, for så at se manden på den anden side

Jeg har med gode resultater brug ferske hele rejer som du kan købe hos
fiskemanden, og de virker uanset om det er ferske eller salte vand du
fisker i.. Prøv det næste gang.. Så kan du altid fortælle det videre til
andre som har samme problem som dig.... Knæk og bræk...

m.v.h.
JannOtto

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Petersen

Dato : 26-06-03 07:44

jeg har kun 1 ting at sige. - Ørsted ørredvand.
Der manger man (næsten) altid mindst 1 ørred.
Brug powerbait på bobleflod i den store sø dybde ca. 1 m.

Eller brug bundtackle med ca. 1 m mellem blylod og krog (test lige at dit
powerbait flyder!)

Få en internet startside du kan bruge til noget
http://www.tyvstart.dk - DK's bedste startside!