Hvad ville i gøre?
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-06-03 10:07

Hej gruppe

Jeg har fået en henvendelse på mine killinger fra en pige på 10-11 år.
Selvfølgelig vil jeg ikke bare flux gå ud fra at forældrene ikke er
indforstået med at de skal tage et ansvar for killingen, men når
henvendelsen kommer fra datteren har jeg lidt svært ved at skrive til hende
at jeg ikke vil sælge en killing til et barn! Jeg kan ikke rigtig få
formuleret at jeg gerne vil hendes mor skriver til mig uden jeg føler jeg
virker som en børne-hader... Håber i forståe hvor jeg vil hen...
....Nu har jeg ikke svaret i et par dage og synes egenlig hun fortjener et
svar efterhånden. Nogen gode råd til hvordan jeg får hende svaret?

Ved i øvrigt godt det til deles er lidt OT, men mener der må være nogen her
inde der har oplevet det samme?

--
Rinnie

Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Pia J

Dato : 24-06-03 10:20

"Rinnie Ilsøe" <admin@flatcoated-retriever.dk> wrote in message
> Hej gruppe
>
> Jeg har fået en henvendelse på mine killinger fra en pige på 10-11 år.
> Selvfølgelig vil jeg ikke bare flux gå ud fra at forældrene ikke er

Hvad med at skrive til hende, at hun er velkommen til at tage hele familien
med hen og kigge på dem? I øvrigt er det ulovligt at overdrage dyr til
børn - så mon ikke du kan få lavet en diplomatisk smøre om, at det er bedre
hele familien er med til at vælge killingen, så de allesammen kan lide den?
Og så du kan forklare hendes forældre, hvordan man passer sådan en? Så lyder
det ikke som om det er hende selv du vil opdrage. Evt. spørge dine egne
ældste børn, hvad de ville blive fornærmede over i sådan et svar (jeg har
ikke mange børn i mit liv)

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-06-03 10:20

Rinnie Ilsøe wrote:
> Hej gruppe

hej Rinnie.....

> [...]
> rigtig få formuleret at jeg gerne vil hendes mor skriver til mig uden
> jeg føler jeg virker som en børne-hader...

jeg forstår dig godt, det kan være enormt svært at afvise en glad og
forventningsfuld pige på den måde...... i en tråd længere nede i gruppen
bliver der vist gjort opmærksom på at det faktisk er ulovligt at overdrage
levende dyr til børn under 16 år...... den lov kan du jo så støtte dig lidt
op ad....

> Håber i forståe hvor jeg
> vil hen... ...Nu har jeg ikke svaret i et par dage og synes egenlig
> hun fortjener et svar efterhånden. Nogen gode råd til hvordan jeg får
> hende svaret?

så sødt som muligt... i stedet for at love hende killingen kan du feks
skrive til hende at hun skal tage sin mor og far med ud og se killingen
først, og se om de kan finde lige den rette killing til dem..... på den måde
får du blandet forældrene ind i det, uden at virke som om du fordømmer
hende.....

> Ved i øvrigt godt det til deles er lidt OT, men mener der må være
> nogen her inde der har oplevet det samme?

jeg synes ikke det er OT ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 24-06-03 10:33

Hej Rinnie.

Du kan da sagtens skrive til hende - på en venlig måde - at hun skal bede
sine forældre kontakte dig, fordi man ikke må sælge dyr til børn. Gruppen
har i øvrigt lige haft en tråd om emnet "Endnu et eks. på at børn tror...."
med mange argumenter om, at det i sidste ende altid er forældrenes ansvar at
holde dyr, det kan man ikke overlade til børn.
Så vidt jeg husker, har du selv børn (var inde på din hjemmeside engang
*S*), så tag udgangspunkt i dem (altså forestil dig, hvordan du ville svare
dem), så tror jeg godt, du kan formulere et venligt svar. Min egen datter på
10 ville ikke opfatte dig som børnehader, bare fordi hun fik at vide, at hun
skulle have forældrene med for at kunne købe en killing.

Mvh. Else.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-06-03 11:19

Hej Rinnie

Ja jeg har også fået henvendelser fra børn, og fortæller
dem pænt at jeg er nødt til at have tilsagn fra en af deres
forældre også, at få et dyr er en vigtig ting for _hele_
familien, derfor er det vigtigt at alle synes at det er en god ide.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kate

Dato : 24-06-03 19:50

"Rinnie Ilsøe" <admin@flatcoated-retriever.dk> wrote in

> Jeg har fået en henvendelse på mine killinger fra en pige på 10-11
> år.

Hej Rinnie,

Selvom jeg ikke har været i den situation synes jeg ligesom de andre at
du på en pæn og sød måde skal sige til pigen at du ikke kan sælge
katten til hende personligt, men at hun skal have sine forældre med i
det. Jeg tror godt hvis man forklarer det pænt og ordentligt at børn
kan forstå det, hvad de ikke (og jeg heller ikke) er intet svar eller
et kort "nej"

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Charlotte

Dato : 25-06-03 00:53

> [...]
> svar efterhånden. Nogen gode råd til hvordan jeg får hende svaret?
>
> Ved i øvrigt godt det til deles er lidt OT, men mener der må være nogen her

Mit forslag:

"Kære du.
Jeg kan godt forstår, at du ønsker dig en kat - de er også dejlige
Kan du ikke lige få din mor til at ringe eller skrive til mig, så kan vi
lave en aftale, om at I kan komme og se killingerne.
Man må ikke sælge dyr til børn, så derfor skal du lige have din mor med på
idéen.

Jeg glæder mig til at høre fra Jer

Mvh...."

Mvh.
Charlotte

--
Kattepasning: http://miver-service.siamis.com

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 25-06-03 07:11

Tak for jeres rigtig gode svar.
Charlotte, må jeg være så fræk at hugge det du har skrevet ordret?

Rinnie