En retrieverting?
Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 13:54

Hej Alle.

Jeg har lagt mærke til, at Sisse på det sidste er begyndt at lægge den ene
forpote på os på, når vi taler med hende. Nogle gange er det skuldren og
andre gange benet hun rammer. Men under alle omstændigheder lægger hun den
der og lader den ligge hele "samtalen" i mellem.

Om natten når vi sover (hun sover hos mig), så vil hun helst "holde i
hånden".

Desuden er hun også rigtig begyndt at skubbe sin snude i skjul, når vi
hygger/kæler eller bare sidder sammen og slapper af.

Jeg har spurgt en del schæferfolk, og de mener ikke umiddelbart, at det er
typisk schæferadfærd. Hvad med Jer retrieverfolk, har I nogle lign.
erfaringer?

Mvh,
a Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg

Fra : anita

Dato : 24-06-03 14:10

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> skrev i en
meddelelse news:3ef84a6b$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har spurgt en del schæferfolk, og de mener ikke umiddelbart, at det er
> typisk schæferadfærd. Hvad med Jer retrieverfolk, har I nogle lign.

Hejsa

Det lyder som min gamle hund. Han var en Golden Retriever. Han gjorde
nøjagtig det samme.

Anita

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 24-06-03 14:08

> Jeg har spurgt en del schæferfolk, og de mener ikke umiddelbart, at det er
> typisk schæferadfærd. Hvad med Jer retrieverfolk, har I nogle lign.
> erfaringer?

Ja ja ja ja hvor jeg bare kender det!
Stort set alle flattere og Goldens jeg har mødt gør det!

--
Rinnie

Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 14:12

Hej Luise!
Vores Golden Retriever gør det også. Dog i en værre grad end de fleste
andre, men jeg har fået afvide at det er en typisk retriever ting. Han
kan ikke gå hen til os når vi sidder ned uden poten skal op, og hvis
han får lov at sætte den pote op, så kommer den andn også op,
hvorefter han kravler helt op i sofaen. Pas på det ikke udvikler sig
til det. Jeg tror Baluka gør det fordi han har været vant til at må
være i møblerne der hvor han boede før.

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 24-06-03 14:16

Aha!!! Så fik jeg da afsløret, at selvom hun kun er 1/4 retriever, så
"virker" den 1/4 fint! *ggg*

Med hensyn til at vi skal passe på, at det ikke tager om sig, så er det
altid kun den ene pote, som Sisse løfter, og når hun hopper op i sofen
(hvilket hun gerne må), så spørger hun ikke ligefrem om lov først. Heldigvis
springer hun dog ikke op, hvis der ikke er plads til hende. Så skal hun
opfordres, før hun tager springet.

Zemma Luise Zimling Westh
Kildebakken 61, 1 tv
2860 Søborg

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-06-03 14:25

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> escribió

> Med hensyn til at vi skal passe på, at det ikke tager om sig, så er
det
> altid kun den ene pote, som Sisse løfter

Hun er jo også kun 1/4 retriever
Min Springer Spaniel har for øvrigt en lignende opførsel

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 16:04

On Tue, 24 Jun 2003 15:15:54 +0200, "Zemma Luise Zimling Westh"
> [...]

>springer hun dog ikke op, hvis der ikke er plads til hende. Så skal hun

L: Nå, men så er det jo ikke noget prob, når hun godt må være i sofaen

Mvh. Louise

Fra : Dharma

Dato : 24-06-03 22:32

Hej Zemma!

Det er ikke kun retrievere der vil lægge poterne på os når vi kæler, men
faktisk alle hunde. Det hedder "potepuf" er er et gammel ritual fra
hundene var hvalpe og skulle die hos deres mor. Der er så sket en
nyorientering med dette ritual og er gået over til, at blive et kontakt
signal.
Det der er ved retrieverne er, at de er jo avlet til at samarbejde på
den "bløde" måde (hvis man kan sige det sådan). Og derved søger vores
accept ved potepuffet. Derfor vil det ses hyppigere hos "bløde" hunde
end hunde der er lavet til selvstændigt arbejde.
Så tænk på det sådan: Din hund ønsker kontakt og accept, så er den
glad!!

Hilsen

Dharma

http://www.kandu.dk/

Fra : Tina

Dato : 24-06-03 23:35

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in message news:<3ef84a6b$0$24659$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> Jeg har spurgt en del schæferfolk, og de mener ikke umiddelbart, at det er
> typisk schæferadfærd. Hvad med Jer retrieverfolk, har I nogle lign.
> erfaringer?

Hører godt nok ikke ind under betegnelsen "retrieverfolk", men jeg
tillader mig at svare alligevel

Jeg kender det også fra adskillige retrievere, men min egen schæferhan
bruger det nu også. Især hvis han ikke lige har ens fulde
opmærksomhed, så kommer poten i det øjeblik, man så retter
opmærksomheden mod ham... Når han er rigtig kælen vil han også gerne
lægge sit hoved ind til mit eller ind under min arm etc. Han kan være
en rigtig kælepot

Så lidt schæferadfærd er det måske også, selvom jeg vil da give de
"schæferfolk" du har snakket med ret i, at det heller ikke er noget
jeg syn's man typisk ser hos schæferhunde - min gamle schæferhund
gjorde det heller ikke. Der i mod sidder min fars schæfertæve (købt
som ægte, men jeg tvivler på at hun er det) fremme med poten HELE
TIDEN....

Mvh Tina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-06-03 06:55

> [...]
> andre gange benet hun rammer. Men under alle omstændigheder lægger hun den
> der og lader den ligge hele "samtalen" i mellem.

Det er en flatting

> Om natten når vi sover (hun sover hos mig), så vil hun helst "holde i
> hånden".

Vores sover nede i stuen, så det ved jeg ikke om hund vil gøre.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.