tv-out i X windows
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-06-03 09:10

Hvordan gør man med TV-out i X windows. er der mulighed for at kunne
skifte mellem sin skærm og sit TV som i windows.

Har et grafikkort(nvidia geforce 2 gts) og det understøtter kun output
et sted af gangen. Findes der noget smart software så jeg kan skifte
mellem de to?

/mikkel

Fra : Martin Bech

Dato : 24-06-03 09:25

In article <3ef8076e$0$97274$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> wrote:

> Hvordan gør man med TV-out i X windows. er der mulighed for at kunne
> skifte mellem sin skærm og sit TV som i windows.

Jada. 20 sek på Google gav følgende:

http://librenix.com/?inode=950

--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-06-03 09:51

> Jada. 20 sek på Google gav følgende:
>
> http://librenix.com/?inode=950

fandt siden, men det er kun en lille mini howto og beskriver så vidt jeg
har læst ikke muligheden for når man er i X at skifte til tv?

andre forslag

/mikkel

Fra : Allan Weber

Dato : 24-06-03 09:58

Har du hentet nvidias grafikdriver til linux? Der findes også en "manual"
der beskriver hvordan man får tv-out til at virke i Linux.

/Weber

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 24-06-03 10:34

Allan Weber wrote:

> Har du hentet nvidias grafikdriver til linux? Der findes også en "manual"
> der beskriver hvordan man får tv-out til at virke i Linux.

Ja, dvs. gentoo( emerge nvidia-kernel; emerge nvidia-glx) Men jeg prøver
lige at hente den selv og se...

/mikkel

Fra : JokeSten

Dato : 26-06-03 19:52