MS Windows
briani 27239
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder!
Fra : Søren C

Dato : 24-06-03 05:20

Arghh så skete det!
Af en eller anden grund kunne mit Winxp pludselig ikke boote. Jeg sad og så
film og pludselig genstartede computeren spontant og hver gang den nåede til
at skulle boote windows op genstartede den bare. Og det eneste jeg lige
kunne nå at se var noget med ntdl eller lign der manglede. Mit ME gjorde det
samme for en måned siden uden jeg havde brugt den i 4-5 uger. Nå men jeg
smækkede min XP cd i og valgte reparere. Jeg fixboot og deværre tror den at
mit drev er et ntfs drev. Og det fortæller den først når den har gjort det.
Så lige pludselig havde jeg ikke adgang til drevet mere. Jeg kæmpede lidt
frem og tilbage og endte med at tage den store beslutning af formatere efter
jeg havde brugt Fdisk. Nå men jeg begynder at installere Windows. Pludselig
under kopieringen af filerne til min disk begynder installationen at komme
med den melding at den ikke kan kopiere *****.*** og det er ikke samme fil
hver gang. Cd'en har inge ridser. Først efter 6 gang lykkedes det at få en
komplet installation. Nå men mit windows ME virkede heller ikke så det
slettede jeg. Men arghhh først til sidst kommer jeg i tanke om jeg kunne
have taget alle mine "fortrukne" fra den.

Spørgsmålene:

Jeg har installeret Pcinspector men hvor finder jeg fortrukne i windows ME.
Jeg kan umiddelbart rekronstruere det hele på min disk med Win Me.
Jeg har prøvet om jeg kan det samme på min XP disk jeg har formateret. Men
hvorfor finder den kun ligegyldige filer? Det er næsten alle Dll filer den
finder.
Jeg havde 1.6 gb med alle mulige klip fra gaderæs og andre bilfilmklip jeg
gerne vil have tilbage. Men intet er fundet. Kun ligegyldige småfiler.
Findes der et andet
bedre og helst gratis program?
Nr 2 spørgsmål. Hva fanden er der i det hele taget sket. Min Puter var slet
ikke i brug da den genstartede spontant og min boot var væk. Den var på
nettet. Men jeg lå i sofaen og så film i tv. Jeg har AWP viruskill kørende
altid og den er altid opdateret. Min første tanke var det kunne være en
hacker men så tænkte jeg om det kunne skyldes jeg havde overclocket min Pc.
Jeg har skruet Pci op på 37mhz for at kunne få min fsb op på 107mhz. dvs fra
750mhz til 803mhz. Jeg har hørt noget om det kunne give problemer med sin
harddisk. Men jeg har så også hørt at det burde det ikke gøre ved kun 37mhz.
Nogen der har en ide om hva der kan være sket? WinMe har gjort det uden at
have været brugt i 4-5 uger. Og sidst virkede den. Xp har gjort det to
gange. At fixboot så lavede en fejl ved at tro mit drev var et Ntfs er så
noget pis.
Håber nogle har nogle svar gider ikke det skidt igen! Jeg mistede
utroligt meget...

Venligst

Søren C

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-06-03 13:38

Søren C wrote:
> [...]
> pludselig havde jeg ikke adgang til drevet mere. Jeg kæmpede lidt
> frem og tilbage og endte med at tage den store beslutning af

1. fejl : ingen backup
2. fejl panik (formateringen)
Det kunne tænkes at nogle af de kloge i denne gruppe havde løsningen
set i bagklogskabens ulidelige klare lys

> [...]
> bilfilmklip jeg gerne vil have tilbage. Men intet er fundet. Kun
> ligegyldige småfiler. Findes der et andet

Det bliver nok svært med et gratis program, men "Fast file undelete" kan
(jeg ved der findes en crack der ude)
De fleste demoer nægter at gendanne filer større end 10kb

> Nr 2 spørgsmål. Hva fanden er der i det hele taget sket. Min Puter
> var slet ikke i brug da den genstartede spontant og min boot var væk.
> Den var på nettet.

Jeg ville teste harddisken med software fa producenten.
jeg havde en seagate som meldte "cyclisk redundans" på ca 60GB. Scandisk
fandt ingen fejl, men seagates værktøj nærmest råbte at jeg skulle tage
backup straks, og sende den retur.

> [...]
> hørt noget om det kunne give problemer med sin harddisk. Men jeg har
> så også hørt at det burde det ikke gøre ved kun 37mhz.

Det er da vist billigere i længde at opgradere

> [...]
> er så noget pis.
> Håber nogle har nogle svar gider ikke det skidt igen! Jeg mistede

Lyder som om din harddisk er klar til pension. 3 nedbrud er vist lige i
overkanten

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Søren C

Dato : 24-06-03 15:15

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1. fejl : ingen backup
> 2. fejl panik (formateringen)
> Det kunne tænkes at nogle af de kloge i denne gruppe havde løsningen
> set i bagklogskabens ulidelige klare lys

Problemet var jeg ikke havde internet adgang da min Pc var nede.
Dem jeg spurgte vidste ikke hva jeg skulle gøre.

> Det bliver nok svært med et gratis program, men "Fast file undelete" kan
> (jeg ved der findes en crack der ude)
> De fleste demoer nægter at gendanne filer større end 10kb

Det er et freeware program. Den kan sagtens gendanne hele windows på min
anden disk uden problemer.

> Det er da vist billigere i længde at opgradere

Tjo men jeg ser ikke nu umiddelbart nogen grund. Det eneste jeg spiller er
CS.

> Nogen der har
>
> Lyder som om din harddisk er klar til pension. 3 nedbrud er vist lige i
> overkanten

Det er to forskellige diske det er sket på.
En gang på min seagate (WinMe( og 2 gange på min Maxtor 740 serie.(WinXp)
Ingen af dem har lavet andre fejl før og maxtor diagnose siger også god
tilstand på disken det samme gør
alle andre SMART programmer. Har lige testet.
Desuden genstartede computeren jo bare spontant og derefter kunne windows
ikke boote.

Venligst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-06-03 02:59

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse news:w1ZJa.28798

> Desuden genstartede computeren jo bare spontant og derefter kunne windows
> ikke boote.

Enten er det en periodisk ramfejl, eller også er det et pci kort, der er ved at
stå af, fordi du presse bussen for hårdt. Skru ned for blusset...

Jeg har selv brændt to lydkort af på den konto...

Claus

Fra : Søren C

Dato : 29-06-03 19:48

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stå af, fordi du presse bussen for hårdt. Skru ned for blusset...
>
> Jeg har selv brændt to lydkort af på den konto...

Dvs det kan altså godt være pga overclocking som jeg selv var inde på??

Venligst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-03 20:32

"Søren C" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse news:DvGLa.3349

> Dvs det kan altså godt være pga overclocking som jeg selv var inde på??

JA!

Claus

Fra : Søren

Dato : 26-06-03 15:02

Det der windows XP lyder som noget halvfærdigt lort, hvis i spørgher mig.

mvh søren

Fra : Søren C

Dato : 26-06-03 15:31

"Søren" <soere442ie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Det der windows XP lyder som noget halvfærdigt lort, hvis i spørgher mig.

Hmm er det kun folk med navnet Søren der vil svare mig med navnet søren??
Lol

Venligst

Fra : Felix

Dato : 26-06-03 15:46

On Thu, 26 Jun 2003 16:30:38 +0200, Søren C wrote:

>Hmm er det kun folk med navnet Søren der vil svare mig med navnet søren??
>Lol

Jeg har lige fået udskiftet alle mine winduer (for nu at forsøge
at være ontopic) og døre. Tømmermesteren og alle hans svende hed
Søren. Det gav dog mere grin end kaos - højt humør.

m. v. h.