Trådløst netkort og alm. netværk
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 24-06-03 13:51

Hej

Jeg har en bærbar PC men indbygget trådløst netkort OG indbygget alm..
netkort.
Den kører Windows XP Prof. med to hardware profiler.

Derhjemme koblet jeg mig op på mit access point med det trådløse netkort, og
får fint forbindelse til internettet.
Jeg har disablet mit alm. netkort i den hardware profil.

Jeg har den desuden med på arbejdet, hvor jeg har disablet min trådløse
forbindelse, og enabled mit alm. netkort.
Med det alm. netkort kommer jeg på vores LAN, hvorfra jeg har adgang til
internettet.

Ud over det, så er min maskine i en arbejdsgruppe, som hedder MSHOME.
Går jeg nu ind i netværkssteder på den bærbare, og vælger HELE NETVÆRKET
efterfulgt af MICROSFT WINDOWS NETVÆRK kan jeg KUN se min egen
arbejdssgruppe (MSHOME).

Gør jeg derimod dette på min faste arbejds PC, kan jeg sagtens se den
bærbare (MSHOME) og komme på de delte drev.

Hvorfor kan jeg se den bærbare fra min faste, men ikke omvendt ?

PÅ den bærbare har jeg som sådan ikke brug for at logge ind til nogen
server, men derimod bare at kunne se min faste PC.

Michael

PS. Windows har lavet en "bro" imellem de to netkort. Hvad er det til ?

Fra : Lars Jørgensen \(275~

Dato : 27-06-03 13:38

Hejsa...

Har du prøvet at deaktivere din Encryption Key og WEP Encryption fra i dit
accespiont???

Lars

Fra : Johnni Andersen

Dato : 29-06-03 18:58

> [...]
>
>Michael
>

>PS. Windows har lavet en "bro"
>imellem de to netkort. Hvad er det til ?

lige et sp. har du gjort noget særligt for at få
acces point til at virke.

har du koblet internet direkte til acces point.

jeg kan kun få min bærbar på internet, hvis jeg
kobler mit internet til min stationær og så viddere
til acces point.

er det fordi jeg skal have en router efter mit adsl
modem eller hvad.

Fra : jens

Dato : 29-06-03 23:47

"Johnni Andersen" <johnniandersen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Fordi din bærbare har en aktiveret gæstekonto, og din faste har en disablet
gæstekonto.

Så gå i netværkstedder, og søg efter ipnrèretpå den stationære, når du vil
ind på den spørger den om navn og pass, hvis du bruger dit loginnavn til den
stationære, kan du se delte mapper og prnitere.

Pynt.

> er det fordi jeg skal have en router efter mit adsl
> modem eller hvad.

Det afhænger af flere ting, blandt andet hvilken netforbindelse det er.

Mvh jens