Dynamisk CSS generering med ASP
Fra : ///JJ

Dato : 24-06-03 10:20

Hej,

Er nedenstående link (linie 3) til min dynamisk genererede css-fil gyldig i
hendhold til CSS?
Jeg har følgende linier i en asp-fil:

default.asp:
<head>
</head>

getdyncss.asp:
<%
set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open Application("Conn")
sql = "select content from stylesheet where id=1"
set StylesheetRS = conn.execute(sql)
If not StylesheetRS.EOF then
response.write StylesheetRS("Content")
end if
Conn.close
%>

Sagen er at det ikke altid virker. Jeg kan dog ikke finde en fejl?!

Jeg er 100% sikker på at der returneres CSS-koder fra database-kaldet.
Flytter jeg databasekaldet til default.asp inde i et <style>-tag i <head> så
virker det.
Ændrer jeg linie 3 i default.asp til [<%server.execute "getdyncss.asp"%>] så
virker det også.

Nogen der vil forsøge et bud?
PFT,

mvh
/Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-06-03 11:23

///JJ skrev:
> [...]
> set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> Conn.Open Application("Conn")
> sql = "select content from stylesheet where id=1"

Prøv at sætte Content-Type headeren i ovenstående fil til text/css,
dette gøres ved øverst at indsætte:

Response.ContentType = "text/css"

--
Jakob Andersen

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 11:29

///JJ skrev:
> Er nedenstående link (linie 3) til min dynamisk genererede css-fil gyldig
> hendhold til CSS?
[klip]

Nej. Det skal være:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="getdyncss.asp">

"text/css" er den korrekte mimetype for css-kode. Hvis du skal have CSS
direkte i HTML-dokumentet, bør du også skrive:

.... egentlig et HTML-spørgsmål, men det går vel, når du nu var i tvivl om
hvor fejlen var. Jeg kan ikke umiddelbart se nogle fejl i din ASP-kode. Jeg
er ikke sikker på om du også skal sætte ContentType jævnfør Jakobs svar, men
prøv.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : ///JJ

Dato : 24-06-03 11:51

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in message
> [klip]
>
> Nej. Det skal være:
>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="getdyncss.asp">

Duh! My bad :)
Jeg skrev indlægget frit fra hukommelsen, og ja selvf. har du ret i
ovenstående. Det er faktisk sådan jeg har det.

mvh
///JJ

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 12:05

///JJ skrev:

> Duh! My bad :)
> Jeg skrev indlægget frit fra hukommelsen, og ja selvf. har du ret i
> ovenstående. Det er faktisk sådan jeg har det.

Hehe... godt nok!
Så ved ikke hvad det kan være - udover måske ContentType der skal sættes.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : ///JJ

Dato : 24-06-03 12:17

> Hehe... godt nok!
> Så ved ikke hvad det kan være - udover måske ContentType der skal sættes.

Det har jeg netop afprøvet - uden held :(

Det underlige er at metoden virker på en asp-side, men ikke på en anden. Jeg
har mistænkt browseren, men jeg bruger IE6.0 på begge de pc'ere jeg har
testet med. Åbner jeg siden gennem Frontpage's Preview funktion virker det
aldrig - men taster jeg linket ind i browseren, så kører det (på den ene
side). Det er samme stylesheet til begge filer, og asp-filerne er identiske
mht. tags.

Weird!

mvh
///JJ

> Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [
Tillykke!!

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 14:08

///JJ skrev:
> Det har jeg netop afprøvet - uden held :(
[klip]

Jeg tror heller ikke det er nødvendigt at sætte ContentType. Jeg har lige
lavet en lille test, som virkede helt fint:

----- css.asp -----
<%
Response.Write ".klasse {font-size: 30pt;}"
%>

----- test.asp -----
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.asp">
</head>

Når man kørte test.asp fik man begge "Hej med dig" med skriftstørrelse 30pt.
Testede i IE 6.0.

Håber da du får det til at virke.

> Tillykke!!

Mange tak! Det er herligt at det er afsluttet nu...

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [