PWS konfiguration
Fra : Morten

Dato : 24-06-03 08:17

Jeg er ikke rigtigt klar over om denne nyhedsgruppe er den
rigtige at skrive i - men nu prøver jeg altså.

Jeg har installeret en personlig webserver på min computer til
testning af scripts. Desværre har jeg svært ved at konfigurere
den til at afvikle php (som er installeret og virker,
kontrolleret via en anden server "BadBlue").

Er der nogle der har erfaringer med at konfigure PWS til at
afvikle andet end ASP - og kan det overhovedet lade sig gøre ?

Venligst Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 24-06-03 08:59

"Morten" <moan@galnet.dk> wrote

konfigure PWS til at
> afvikle andet end ASP - og kan det overhovedet lade sig gøre ?

Nej og afhængig af OS kan den også godt drille noget/meget.
IIS er at foretrække.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 11:36

Claus O skrev:
> "Morten" <moan@galnet.dk> wrote
>
> konfigure PWS til at
>
> Nej og afhængig af OS kan den også godt drille noget/meget.
> IIS er at foretrække.

Jeg mindes nu at jeg fik min til at afvikle PHP og Perl udover ASP
selvfølgelig (PWS i Win98). Men det er meget lang tid siden, for jeg
skiftede hurtigt derefter til Win2k med IIS. Jeg tror nu det må kunne lade
sig gøre på en eller anden måde, men hvordan helt præcist, ved jeg ikke.
Men jo, den driller - det er der ikke tvivl om.

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Henrik

Dato : 24-06-03 22:16

"Morten" <moan@galnet.dk> wrote in message news:bd8tu3$7al$1@sunsite.dk...
> Er der nogle der har erfaringer med at konfigure PWS til at
> afvikle andet end ASP - og kan det overhovedet lade sig gøre ?
>
> Venligst Morten

Jeg har både haft PHP og MySQL kørende på min egen PC. Det fungerede stort
set uden problemer. På det tidspunkt kørte jeg med Win98. Måske kan du finde
lidt glæde af mine små erfaringer her. Om ikke andet kan du hente den
software jeg fik til at fungere:
http://www.blumes.dk/teknik/teknik.html

Held og lykke

/Henrik

Fra : Claus O

Dato : 25-06-03 09:49

"Henrik" <sorry@noemail.dk> wrote

> [...]
> lidt glæde af mine små erfaringer her. Om ikke andet kan du hente den

Mon ikke denne tråd er ved at køre af sporet, ja hvis man installere PHP og
MySQL og Access og Excel og og og ............
men spørgsmålet gik vel på om PWS *alene* kunne afvikle PHP?

Fra : Henrik

Dato : 25-06-03 11:04

> Mon ikke denne tråd er ved at køre af sporet, ja hvis man installere PHP
og
> MySQL og Access og Excel og og og ............
> men spørgsmålet gik vel på om PWS *alene* kunne afvikle PHP?

Hmmm, måske - jeg opfattede nu spørgsmålet som en måde at kunne afvikle PHP
under PWS og ikke et teoretisk spørgsmål

/Henrik

Fra : Claus O

Dato : 25-06-03 12:06

"Henrik" <sorry@no.email> wrote

> Hmmm, måske - jeg opfattede nu spørgsmålet som en måde at kunne afvikle PHP
> under PWS og ikke et teoretisk spørgsmål

Ja, alene var et tosset ord. Men php skal altså igennem noget php fortolkning
som asp.dll (pws/iis) ikke har en skid forstand på men derfor kan man godt
installere både pws og php og få det til at virke på samme maskine.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 10:01

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
godt
> installere både pws og php og få det til at virke på samme maskine.

der blev jo ogs sagt "Er der nogle der har erfaringer med at konfigure PWS