ASP version
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 24-06-03 07:40

Hej,

jeg er ved at lave et ASP/Webserver info script som skal fortælle mig om
webserveren og dets vigtigste komponenter (ADO, ASP, ServerVariables). Jeg
mangler at kunne aflæse informationer om ASP enginen.

Jeg tror ikke at ASP altid hænger sammen med versionen på IIS, fordi når
man henter forskellige service packs er det ikke altid nødvendigvis
rettelser til begge hold dll-filer. Derfor må ASP enginens version være
mere eller mindre uafhængig af IIS version.

Men hvordan kan jeg aflæse webserverens ASP version - og evt. andre
egenskaber?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 11:51

Klaus Ambrass skrev:
[klip]
> Men hvordan kan jeg aflæse webserverens ASP version - og evt. andre
> egenskaber?

ASP engine og version kan nemt findes. Prøv at se her:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctScriptEngine.asp

Måske du også gerne vil have information om hvilket sprog (locale) som dine
scripts kører med. Se her:
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctGetLocale.asp

Jeg ved ikke om der er andre informationer du kan være interesseret i. Men
hvis du selv kommer på nogle, kan du jo altid spørge om det er muligt at få
denne information - og hvordan.

Mvh. Bjarke

--
Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-06-03 12:21

On Tue, 24 Jun 2003 12:50:59 +0200, "Bjarke Walling Petersen"
<bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote:

>Klaus Ambrass skrev:
>[klip]
>
>ASP engine og version kan nemt findes. Prøv at se her:
>http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctScriptEngine.asp

Det man kan se her er jo ScriptEngine-versionen. Var det ikke
versionen på asp.dll, der blev spurgt om?

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 24-06-03 13:12

--
Jørn Andersen skrev:

>http://msdn.microsoft.com/library/en-us/script56/html/vsfctScriptEngine.asp
>
> Det man kan se her er jo ScriptEngine-versionen. Var det ikke
> versionen på asp.dll, der blev spurgt om?

Jo, det kan du muligvis have ret i. Og i så fald ved jeg ikke hvordan man
gør dette.

Mvh. Bjarke

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 25-06-03 12:22

"Bjarke Walling Petersen" <bwp.news.fjern-dette@bwp.dk> wrote in

> [...]
> asp
>
> Måske du også gerne vil have information om hvilket sprog (locale) som

Smukt, det var lige præcis det jeg var ude efter!

Versionen på DLL-filer kunne være najs, men ikke nødvendigt. Mange tak til
alle der hjalp.

> Gæt hvem der er bleven student, 17. juni 2003! [

Tillykke & God's speed, young man.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-06-03 20:20

Klaus Ambrass skrev:
> [...]
> rettelser til begge hold dll-filer. Derfor må ASP enginens version være
> mere eller mindre uafhængig af IIS version.

Nu ved jeg ikke lige hvordan ASP versionering fungerer mht. minor
versioner, men hvis det blot er hvorvidt det er ASP 2.0 eller ASP 3.0 du
er ude efter er det bundet til IIS. Hvis der bruger Windows 2000/XP er
det altid ASP 3.0, hvorimod det på NT er afhængigt af IIS versionen.

Ergo det vil altid være ASP 3.0 medmindre webserveren er en IIS 4.0
eller ældre så vidt jeg lige kan regne ud.

--
Jakob Andersen