Billion Bipac640AE router/firewall
Fra : Peter Jensen

Dato : 24-06-03 11:42

Nogle som har erfaring med ovenstående ?

Fra : SA

Dato : 24-06-03 14:12

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> Nogle som har erfaring med ovenstående ?

Prøv at tage et kig på denne url:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4257

eller dette word dokument:

http://www.vextor.dk/admin/showsite.asp?Id=1433

endnu engang gav Google resultat!!

Mvh.

SA

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-03 17:18

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle som har erfaring med ovenstående ?

Jeps, den fungerer fint og så er prisen ok

Mvh, Jonas.

Fra : Morten Christensen

Dato : 24-06-03 20:31

Jonas Jørgensen wrote in mail, at 24-06-03 18:18:

> "Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, den fungerer fint og så er prisen ok

Er det rigtigt, at den kan fungere som IPSec VPN-klient (op mod en
FreeS/Wan VPN-server), og ikke bare giver mulighed for pass-through til
en klient bagved firewall'en (den funktion plejer at være en del dyrere) ?

Morten Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-03 18:59

"Morten Christensen" <mc@mc.sletmig.cx> skrev i en meddelelse
> Er det rigtigt, at den kan fungere som IPSec VPN-klient (op mod en
> FreeS/Wan VPN-server), og ikke bare giver mulighed for pass-through til
> en klient bagved firewall'en (den funktion plejer at være en del dyrere) ?

Den har indbygget både PPTP og IPsec klient. Jeg har dog ikke haft mulighed
for at afprøve disse endnu

Jeg har lige sakset lidt fra den indbyggede hjælpe-funktion:

VPN - IPSec

VPN/IPSec provides the following features :

- Support LAN-to-LAN connectivity using IPSec tunnel.
- Support multiple tunnel access simultaneously.
- Supported IKE authentication method: pre-shared keys.
- Supported security methods:
- ESP: DES without Authentication
- ESP: 3DES without Authentication
- ESP: DES with MD5
- ESP: DES with SHA-1
- ESP: MD5 without Encryption
- ESP: SHA-1 without Encryption
- ESP: 3DES with SHA-1
- AH: MD5 or SHA-1
- Support (Perfect Forward Secrecy) PFS.
- Support Main Mode and Quick Mode for IKE.
- On-demand connection setup. Any Traffic from local LAN to remote LAN will
trigger the IPSec connection according to the rule setup.
- Support Connect Status page and manually connect and drop the connections.
- Support Fixed IP and dynamic IP (PPPoE and DHCP clients) for IPSec/IKE
connections.

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-06-03 21:01

Jonas Jørgensen wrote in mail, at 25-06-2003 19:59:

> [...]
> - Support Fixed IP and dynamic IP (PPPoE and DHCP clients) for IPSec/IKE

Det ser meget tiltalende ud. Den understøtter ikke x509-certifikater, men
når vi har faste, offentlige IP-adresser, burde det heller ikke være
nødvendigt.

Så er det bare et spørgsmål, hvornår de har en version, der i tilgift
har indbygget accesspoint .

Morten Christensen

Fra : Lauren Karon

Dato : 30-06-03 13:15

Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> wrote in message news:<3efb50da$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> nødvendigt.
>
> Så er det bare et spørgsmål, hvornår de har en version, der i tilgift

Sorry for posting in english, but my dansk the very best, i could read
but my writing is bad. Sorry for that.

The contant your are discussing about is IPSec on the BIPAC-640AE, so
i thing your are using the firmware V3.04c (http: //
www.billion.com/download/BIPAC-640_AE/BIPAC-640AEv304c.zip) witch
includes IPSec? Right?
I am using it to, but i have massive stability problems, it comes too
unexpectedly crashes and a reconnection is not posibile (WLAN LED
points ORANGE and does not change to the On-line (GREENLY) when i try
to reconnect.

I think whis is a bug in the firmware, but realy do not no yet. I
tryed to connect BILLION Support but there is no answer till yet.

The question now is, if there is sombody with the same probs, did you
solve it or is only the way separating from electricity supply system
to reboot the BIPAC-640AE untill there will be a new firmware

Lauren

Fra : Morten Christensen

Dato : 30-06-03 22:36

Lauren Karon wrote in mail, at 30-06-03 14:15:

> [...]
> but my writing is bad. Sorry for that.
>
> The contant your are discussing about is IPSec on the BIPAC-640AE, so

Desværre.

Jonas har routeren, men har aldrig brugt VPN-muligheden.

Jeg har brug for VPN, men jeg har ingen router.

Morten Christensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-06-03 12:35

Spg. til Jonas:

Har du konf. firewall i den ? Jeg har lidt problemer med at konf.
firewall'en !

/Peter

Fra : Jonas Jørgensen

Dato : 02-07-03 15:16

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Spg. til Jonas:
>
> Har du konf. firewall i den ? Jeg har lidt problemer med at konf.
> firewall'en !

Ja, jeg har da rodet lidt med det. Hvad er problemet?

Jonas.