Seriel port på PCI og/eller ISA indstiksko~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-06-03 08:03

På de pc'er jeg har set, ser det ud til at den serielle port kommer ud direkte
fra bundkortet.

Mit spørgsmål er derfor: Hvis man har brug for yderligere serielle porte på sin
pc, kan man så købe et PCI og/eller et ISA indstikskort, hvorpå der er anbragt
en eller flere serielle porte?

Claus

Fra : Dennis Lange

Dato : 24-06-03 08:08

Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> skrev:
> Mit spørgsmål er derfor: Hvis man har brug for yderligere serielle
> porte på sin pc, kan man så købe et PCI og/eller et ISA indstikskort,
> hvorpå der er anbragt en eller flere serielle porte?

Ja.
http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp

....vælg blandet i menuen.

--
Mvh. Dennis Lange

- Billige, brugte bøger til studiet: www.pensum.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-06-03 09:27

"Dennis Lange" <dblng2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja.
> http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp

Tak for hjælpen.

Forøvrigt. Kan man også købe indstikskort med de »små runde udgange« som man
ofte bruger til at forbinde mus og tastatur til pc'en?

Claus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-06-03 14:00

Claus E Beyer wrote:
> Tak for hjælpen.
>
> Forøvrigt. Kan man også købe indstikskort med de »små runde udgange«
> som man ofte bruger til at forbinde mus og tastatur til pc'en?

Ved det ikke, men du skal lede efter PS/2
Købte for år tilbagfe en Logitech mus, som havde PS/2 stik, men da mange
stadig brugte com-porte til mus fulgte der en lille adapter med, så
com-porten kunne bruges som PS/2. Dette kræver at musen er bygget til at
bruge com-porten.
Tilsvarende med tastaturet, hvor der var en adapter tra "de store runde stik
til tastatur" til PS/2.

gætter på at sådanne adaptore stadig kan skaffes.

Eller kunne du måske bruge et Y-kabel sandberg.it har dem, og der kan du
finde forhandlere.
Kan se der også er adapter så ps/2 mus kan komme på com-port og omvendt
laves også

der er også et bagpanel med 2 stk PS/2 porte, kræver understøttelse af
bundkort

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-06-03 15:08

> Forøvrigt. Kan man også købe indstikskort med de »små runde udgange« som
man
> ofte bruger til at forbinde mus og tastatur til pc'en?

Nej - jeg tror ikke på at det findes.

Hvis du vil forbinde flere enheder til PC'en må du bruge USB-enheder.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy