Holdbarhed på HD's.
Fra : Kim Christensen

Dato : 23-06-03 23:11

Hvor længe skal man regne med at HD's kan holde hvis de kører 24/7?

Både hvis de ikke er kølede og har en tempratur på omkring 35 - 40 grader og
hvis de er kølede ned til 20 grader...

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 24-06-03 00:08

"Kim Christensen" <mesleepy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor længe skal man regne med at HD's kan holde hvis de kører 24/7?
>
> Både hvis de ikke er kølede og har en tempratur på omkring 35 - 40
grader og
> hvis de er kølede ned til 20 grader...

Det kommer vist an på mærket.

Min server kører på tredie år med sin IBM 13,5Gig, i en silentdrive
kasse = minus køling,
aldrig haft nogen problemer med den.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-06-03 12:16

>Hvor længe skal man regne med at HD's kan holde hvis de kører 24/7?

>Både hvis de ikke er kølede og har en tempratur på omkring 35 - 40 grader
og
>hvis de er kølede ned til 20 grader...

Jeg har 4 x Seagate Barracuda 4 + 1 IBM i min server som har kørt i et par
år (24/7) nu.
Der er sat skumplader i kabinetet for støj og der kun køler på CPU og PSU,
så diskene er lidt håndlune.
De sidder alle i 5,25" bås, så der lidt luft omkring dem.

Brian

Fra : WE

Dato : 24-06-03 13:41

Kører processor-køleren?

v.h.

Fra : Brian Hansen

Dato : 25-06-03 11:25

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> Kører processor-køleren?

Ja, det gør den. Men det er kun en P166@200, så det er ikke den vildeste
processor.

Brian

Fra : Kim Christensen

Dato : 24-06-03 15:37

"Brian Hansen" <brian@FJERNDETTEalpha-line.com> wrote in message

> [...]
> så diskene er lidt håndlune.
> De sidder alle i 5,25" bås, så der lidt luft omkring dem.

Så må mine sku også kunne holde et par år :) De er kølet ned til at ligge på
omkring 19 - 20 grader...og det er kun system disken som arbejder hele
tiden...resten spinner ned når de ikke arbejder..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-03 21:38

"Kim Christensen" <mesleepy@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hvor længe skal man regne med at HD's kan holde hvis de kører 24/7?
>
> Både hvis de ikke er kølede og har en tempratur på omkring 35 - 40
> grader og hvis de er kølede ned til 20 grader...

Tja producenter sætter jo selv visse specifikationer.

IBM satte vidst 500.000 MTBF for IDE diske og Seagate siger 1.200.000 for
deres SCSI diske, det er jo godt nok nogle år, men så er der også deres
disclaimere for om det er 24/7 og støv, varme osv.

--
Bjarke Andersen