Apache og IIS
Fra : Jimmy

Dato : 23-06-03 21:38

Hej

Jeg har een IP, hvor der afvikles en Apache, (RH 9.0 med Iptables), der
derfor optager
port 80.
Apache skal fortsat afvikles under Linux!
Der skal kun afvikles web-sider på port 80.

Nu har jeg så tre domæner, som skal hostes på samme IP men på en IIS.
Emulering af asp på Apache er ikke en mulighed.
Ej heller flere offentlige IP'er.

Jeg forestiller mig, at man måske kan oprette de tre domæner i httpd.conf og
deri specificere, at der skal redirectes til en anden intern IP?

Alternativt findes der måske et program, som kan lægge sig ind før requestet
sendes videre til webserverne og aktivt bestemme, om et givent
domæne-request skal sendes til den ene eller den anden IP?

Bemærk: Et lignende spørgsmål er stillet i .apache, men jeg tænker lidt, at
det måske er her det passer bedre med ovenstående tekst.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-03 21:56

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> writes:

> Jeg forestiller mig, at man måske kan oprette de tre domæner i httpd.conf og
> deri specificere, at der skal redirectes til en anden intern IP?

Mon ikke mod_proxy er hvad du leder efter?

--
Jacob - www.bunk.cc
Beam me up, Scotty! It ate my phaser!

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-03 22:24

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Mon ikke mod_proxy er hvad du leder efter?

Jo det tror jeg bestemt.

Adam Sjøgren pegede mig hen i retning af ProxyPass:
http://httpd.apache.org/docs/mod/mod_proxy.html#proxypass

Tak for hjælpen.

Mvh
Jimmy