cd brænder software linux?
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 23-06-03 22:37

Hvilken program(mer) bruger i når i skal brænde en CD i linux?

/mikkel

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 23-06-03 20:51

On Mon, 23 Jun 2003 21:36:33 +0000, Mikkel wrote:

> Hvilken program(mer) bruger i når i skal brænde en CD i linux?

For eksempel:

cdrecord (kommandolinie)
xcdroast (grafisk)
gcdmaster (grafisk, til lyd)

Mvh.

--
"Let me forget about today until tomorrow" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 23-06-03 21:00

Mikkel Bundgaard <invalid@invalid> writes:

> Hvilken program(mer) bruger i når i skal brænde en CD i linux?

Jeg bruger cdrecord, men der er mange andre (typisk frontends). Prøv
eventuelt at kigge under "linuxbøger" på www.sslug.dk.

--
Michael Knudsen [knudsen@imf.au.dk]

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-06-03 22:45

Mikkel Bundgaard wrote:

> Hvilken program(mer) bruger i når i skal brænde en CD i linux?

k3b ligner nok noget du er vant til. Der er en bug i k3b der gør at du
manualt skal sætte en driver til din brænder hvis du vil brænde musik. Det
gøres under "configure - programs user parameters - cdrdoa" Der skal stå
"--driver generic-mmc" Så virker det bare.

/Esben

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-06-03 20:51

Mikkel Bundgaard wrote:

> Hvilken program(mer) bruger i når i skal brænde en CD i linux?

gcombust er den jeg selv bruger, men jeg har nu heller ikke forsøgt mig
med særligt mange. Jeg så lige efter hvad Gentoo har af CDR relateret
software. Det er ikke så lidt:

---

* arson
Homepage: http://arson.sourceforge.net/

* bchunk
Homepage: http://hes.iki.fi/bchunk/

* bin2iso
Homepage: http://users.andara.com/~doiron/bin2iso/
       ISO/WAV format. It can also create cue files for .bin's

* burncdda
Homepage: http://freshmeat.net/projects/burncdda/

* burncenter
Homepage: http://alx14.free.fr/burncenter/

* cdbakeoven
Homepage: http://cdbakeoven.sourceforge.net

* cdbkup
Homepage: http://cdbkup.sourceforge.net/
remote filesystems onto CD-R(W)s.

* cddump
Homepage: http://www.joat.ca/software/cddump.html

* cdlabelgen
Homepage: http://www.aczone.com/tools/cdinsert

* cdrdao
Homepage: http://cdrdao.sourceforge.net/

* cdrtools
Homepage: http://www.fokus.gmd.de/research/cc/glone/employees/joerg.schilling/private/cdrecord.html

* cdrtools-dvdr
Homepage: http://www.fokus.gmd.de/research/cc/glone/employees/joerg.schilling/private/cdrecord.html
Includes Mandrake's DVDR patch.

* cdrx
Homepage: http://cdrx.sourceforge.net/

* disc-cover
Homepage: http://www.liacs.nl/~jvhemert/disc-cover/
freedb.org or local file

* dvdrtools
Homepage: http://www.nongnu.org/dvdrtools/
which permits dvdwriting

* eroaster
Homepage: http://eroaster.sourceforge.net/
in gnome-python

* gcombust
Homepage: http://www.abo.fi/~jmunsin/gcombust/

* gtkcdlabel
Homepage: http://gtkcdlabel.sourceforge.net
cover creation.

* gtoaster
Homepage: http://gnometoaster.rulez.org/

* k3b
Homepage: http://k3b.sourceforge.net

* kcdlabel
Homepage: http://kcdlabel.sourceforge.net/

* koncd
Homepage: http://www.koncd.org/

* kover
Homepage: http://lisas.de/kover

* kreatecd
Homepage: http://www.kreatecd.de

* mp3burn
Homepage: http://mp3burn.sourceforge.net/

* simplecdrx
Homepage: http://ogre.rocky-road.net/cdr.shtml

* tear
Homepage: http://tear.sourceforge.net/

* virtualcd
Homepage: http://outertech.com/robert/virtualcd/

* xcdroast
Homepage: http://www.xcdroast.org/

---

Fordelen er jo så at man kan prøve dem alle og finde den bedste, uden at
det koster andet end tid og lidt båndbredde.

--
PeKaJe

Marvelous! The super-user's going to boot me!
What a finely tuned response to the situation!