Postfix som transport med spamc
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-03 08:19

Hej

Jeg sidder her og leger med Postfix 2.0.6 og vil have den til at
fungere som transport med spamc til check af indkommende mail. Hele
konceptet med at få den til at fungere som transport virker fint.

Derimod har jeg problemer når den forsøger at hælde mails igennem
spamc. I min master.cf har jeg:

smtp inet n - - - - smtpd -o content_filter=spamass
spamass unix - n n - - pipe flags=Rq user=spamass argv=/usr/bin/spamc -e /usr/sbin/sendmail -f ${sender} -- ${recipient}

Desværre får jeg følgende fejl i min logfil:

Jun 23 09:11:22 lna11 postfix/pipe[32712]: 505F07B28A: to=<mig>, relay=spamass, delay=0, status=deferred (Command died with signal 11: "/usr/bin/spamc")

Er der nogen der har en idé om hvad der går galt? Jeg kan godt køre
spamc fra en almindelig kommandolinje, så spamc lader til at virke.

--
Jacob

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-03 08:32

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> [...]
> spamass unix - n n - - pipe flags=Rq user=spamass argv=/usr/bin/spamc -e /usr/sbin/sendmail -f ${sender} -- ${recipient}

Jeg gør på præcis samme måde og der virker det.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-03 09:50

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Jeg gør på præcis samme måde og der virker det.

Det skal lige siges at den maskine jeg gør dette på ser ud til at
bruge postfix-1.1.11

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-06-03 08:54

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> I min master.cf har jeg:
>
> smtp inet n - - - - smtpd -o content_filter=spamass
> spamass unix - n n - - pipe flags=Rq user=spamass argv=/usr/bin/spamc -e /usr/sbin/sendmail -f ${sender} -- ${recipient}

Det er sådan jeg gør med Postfix 2.0.9 (m/IPv6-patch, hvis det skulle
have nogen betydning).

// Klaus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-03 10:39

Klaus Alexander Seistrup <spam@magnetic-ink.dk> writes:

> Det er sådan jeg gør med Postfix 2.0.9 (m/IPv6-patch, hvis det skulle
> have nogen betydning).

Måske er der nogen der ved hvad det betyder når spamc afslutter med
status 11?

--
Jacob

Fra : Thomas Corell

Dato : 23-06-03 12:39

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Måske er der nogen der ved hvad det betyder når spamc afslutter med
> status 11?

Fra min man-side har jeg:

"SIGSEGV 11 C Invalid memory reference"

--
Don't waste space

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 23-06-03 13:21

On Mon, 23 Jun 2003 11:39:16 +0000 (UTC),
Thomas Corell <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote:

> Fra min man-side har jeg:
>
> "SIGSEGV 11 C Invalid memory reference"

Det er ikke status 11, men signal 11. Der er forskel. Hvad menes der i
den konkrete situation? Status 11 kunne for så vidt være programmets
exit-code.

--
Jesper

Fra : Thomas Corell

Dato : 23-06-03 14:17

Jesper Louis Andersen wrote:

> Det er ikke status 11, men signal 11. Der er forskel. Hvad menes der i
> den konkrete situation? Status 11 kunne for så vidt være programmets
> exit-code.

I <spamdrop+7t65mxfei7.fsf@armstrong.exiqon.com> :

....Command died with signal 11...

--
Don't waste space

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-06-03 11:54

jlouis@pc-063.diku.dk (Jesper Louis Andersen) writes:

> Det er ikke status 11, men signal 11. Der er forskel. Hvad menes der i
> den konkrete situation? Status 11 kunne for så vidt være programmets
> exit-code.

Det er mig der blander tingene sammen. Som jeg læser det udsnit af
logfilen jeg postede, så må det være signal 11.

Så er spørgsmålet bare hvorfor min spamc dør af den grund.

--
Jacob

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-07-03 14:33

En gammel sag, men jeg har ikke haft tid til at se på det igen før nu.

> [...]

> spamass unix - n n - - pipe flags=Rq user=spamass argv=/usr/bin/spamc -e /usr/sbin/sendmail -f ${sender} -- ${recipient}

Hvilket er helt rigtigt.

> Jun 23 09:11:22 lna11 postfix/pipe[32712]: 505F07B28A: to=<mig>, relay=spamass, delay=0, status=deferred (Command died with signal 11: "/usr/bin/spamc")

Jeg opgraderede til en nyere version af SpamAssassin (fra 2.44 til
2.55), og så forsvandt problemet, så jeg vælger at tro at det var min
SpamAssassin der var defekt, på trods af at det ellers var en fin
pakke der fulgte med min distribution.

--
Jacob