mozilla-indstillinger
Fra : Claus Larsen

Dato : 21-06-03 19:07

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får fontene større i menuerne
i mozilla?

Når jeg indstiller fane indstillinger/udseende/skrifttyper kan jeg
indstille teksten, men ikke i selve mozillamenyerne.

Hilsen Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-06-03 19:17

On Sat, 21 Jun 2003 20:07:04 +0200, Claus wrote:

> Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg får fontene større i
> menuerne i mozilla?

Måske kan du med udgangspunkt i
~/.mozilla/default/whatever/chrome/userChrome-example.css lave en
userChrome.css samme sted, der gør det du vil?

Mvh.

--
"Computer science is no more about computers than Adam Sjøgren
astronomy is about telescopes." asjo@koldfront.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-06-03 08:18

Adam Sjøgren skrev:

> Måske kan du med udgangspunkt i
> ~/.mozilla/default/whatever/chrome/userChrome-example.css lave en
> userChrome.css samme sted, der gør det du vil?

Jeg supplerer lige... jeg har aldrig fået userChrome.css til at have
nogen effekt. Jeg fandt ud af at Moz (ver. 1.3.1) bruger gtk2 og kan
derfor ændre fonte med "gnome-font-properties" programmet eller sætte
en "~/.gtkrc-2.0".

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-06-03 09:20

On Sun, 22 Jun 2003 09:18:16 +0200, Tonni wrote:

> [...]
> nogen effekt. Jeg fandt ud af at Moz (ver. 1.3.1) bruger gtk2 og kan
> derfor ændre fonte med "gnome-font-properties" programmet eller

Det kan jeg kun opfatte som en udfordring, , så jeg prøvede at lave
en userChrome.css med flg. indhold (modelleret over eksemplet):

menu > *, menupopup > * {
font-size: 15pt !important
}

#urlbar {
font-family: monospace !important;
}

Det havde den forventede effekt. Se eventuelt før og efter her:
<http://koldfront.dk/misc/userchrome.png>

Men hvis det ikke har uønsket indflydelse andetsteds, er det
selvfølgelig nemmere at sætte Desktop preferences/Font til noget
passende.

Mvh.

--
"Fra én som sover for lidt, Adam Sjøgren
som synes verden er stor" asjo@koldfront.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-06-03 09:28

Adam Sjøgren skrev:

> Det havde den forventede effekt. Se eventuelt før og efter her:
> <http://koldfront.dk/misc/userchrome.png>

Det var lige sørens :)

> Men hvis det ikke har uønsket indflydelse andetsteds, er det
> selvfølgelig nemmere at sætte Desktop preferences/Font til noget
> passende.

Tja, det gjorde hverken gaim eller eclipse grimmere ;) Mit problem var
nu også at menufontene i Moz var for store.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Claus Larsen

Dato : 22-06-03 12:14

Adam Sjøgren skrev:
> [...]

> Det kan jeg kun opfatte som en udfordring, , så jeg prøvede at lave
> en userChrome.css med flg. indhold (modelleret over eksemplet):

Jeg kunne vel ikke få dig til at poste hele din userChrome.css?

Jeg kan ikke få den til at virke.

Hilsen Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-06-03 13:05

On Sun, 22 Jun 2003 13:14:24 +0200, Claus wrote:

> Jeg kunne vel ikke få dig til at poste hele din userChrome.css?

Jo da, det er bare userChrome-example.css skåret lidt ned og med
"menu > *, " tilføjet:

== =
@namespace url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul");

menu > *, menupopup > * {
font-size: 15pt !important
}

Hvad gjorde du forkert?

Mvh.

--
"Kanske ett tips till hiphoppare som inte får ihop Adam Sjøgren
sina 'rhymes' - börja rimma på teckenspråk!" asjo@koldfront.dk

Fra : Claus Larsen

Dato : 22-06-03 16:18

Adam Sjøgren skrev:

> Jo da, det er bare userChrome-example.css skåret lidt ned og med
> [...]

Jeg slettede linjen der begynder med @namespace url osv.

Nu er det som jeg vil have det.

Hilsen Claus

Fra : Claus Larsen

Dato : 22-06-03 16:19

Claus Larsen skrev:
> Adam Sjøgren skrev:

> Jeg slettede linjen der begynder med @namespace url osv.
>
> Nu er det som jeg vil have det.

Hov, jeg glemte at sige tak!

Tak for hjælpen.

Hilsen Claus

Fra : Claus Larsen

Dato : 22-06-03 21:11

Adam Sjøgren skrev:
> On Sun, 22 Jun 2003 13:14:24 +0200, Claus wrote:

Jeg har stadigvæk lidt problemer. Menuen ( filer Rediger vis osv. ) er ok.

Men f.eks urlbaren er stadigvæk meget lille. Ligeledes er titlerne i
nyhedsgruppen meget lille, men selve teksten er ok.

Lidt af problemet er at jeg faktisk ikke ved hvad de forskellige "
menuer" hedder.

Øhm:

/*
* Do not remove the @namespace line -- it's required for correct
functioning
*/
@namespace
url("http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul"); /*
set default namespace to XUL */

/*
* Some possible accessibility enhancements:
*/

menu > *, menupopup > * {
font-size: 20pt !important
}

#urlbar > *, urlbar > * {
font-family: font-size: 20pt !important;
}

Customizing Mozilla

The purpose of this document is to offer some hints about some of the
less well documented features in Mozilla which can be customized to suit
the user's preference.

Nearly all of these techniques are cross-platform. Don't be confused by
the url where this document lives in the mozilla.org document tree.

Here are some of the topics covered in this document:

* User CSS (including changing UI fonts)
* Making fonts more readable on Linux
* Key Bindings
* Other Useful Preferences
* UI Widget Look and Feel

Other ways of customizing Mozilla include Configurable Security Policies.
User CSS (changing fonts, colors and other style)
Much of Mozilla's fonts and colors are controlled by CSS (Cascading
Style Sheets).

This is set in .css files in Mozilla's chrome directories, but the user
can override them with two files, called userContent.css and
userChrome.css. Put them in the chrome subdirectory underneath the
user's profile directory. userChrome.css controls CSS for the UI chrome
of the Mozilla application; userContent.css controls CSS for content
inside windows.
userChrome.css

Here are some samples of things you can change in userChrome.css:

/* Set font size and family for dialogs
* and other miscellaneous text
*/
window {
font-size: 3.5mm !important;
font-family: helvetica !important;
}

/* Place the sidebar on the right edge of the window
*/
window > hbox {
direction:rtl;
}
window > hbox > * {
direction:ltr;
}

* Eliminate the throbber and its annoying movement:
*
* #throbber-box {
* display: none !important;
* }
*/

/*
* For more examples see http://www.mozilla.org/unix/customizing.html
*/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 22-06-03 21:14

On Sun, 22 Jun 2003 22:10:32 +0200, Claus wrote:

> Lidt af problemet er at jeg faktisk ikke ved hvad de forskellige "
> menuer" hedder.

Brug DOM Inspector.

Mvh.

--
"Did You have a horrid journey?" Adam Sjøgren
"Yes, fairly horrid." asjo@koldfront.dk