Fravælgelse af pakker i Debians APT?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-06-03 17:13

Hvordan undgår jeg at kernel*-pakkerne overhovedet tages i betragtning
når jeg kører "apt-get upgrade"?

Man kan selvfølgelig bruge "dpkg --set-selections", men det er kun til
specifikke pakker.

Jeg har også rodet med /etc/apt/preferences, men er ikke kommet til en
løsning.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-06-03 17:19

Steen Suder, privat skrev:
> [...]
> specifikke pakker.
>
> Jeg har også rodet med /etc/apt/preferences, men er ikke kommet til en

www.debianguiden.dk står der noget om, hvordan man sætter pakker "on
hold" - prøv at kigge der.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thor Dreier

Dato : 20-06-03 23:29

Steen Suder, privat wrote:
> Hvordan undgår jeg at kernel*-pakkerne overhovedet tages i betragtning
> når jeg kører "apt-get upgrade"?

Noget i retning af dette i /etc/apt/preferences burde kunne gøre det:

Package: kernel*
Pin: version 0
Pin-Priority: 1000

Thor Dreier
2650 Hvidovre

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 21-06-03 13:56

Thor Dreier wrote:

> Noget i retning af dette i /etc/apt/preferences burde kunne gøre det:
>
> Package: kernel*
> Pin: version 0
> Pin-Priority: 1000

Jeg ville undgå at bruge dselect, men jeg har midlertidigt haft de to
pakker på "hold". Nu har jeg "unhold"et dem og ovennævnte indstillinger
hjælper ikke.

1000 er den højeste prioritet i preferences.

Fra : Thor Dreier

Dato : 22-06-03 06:18

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> hjælper ikke.
>
> 1000 er den højeste prioritet i preferences.

Jeg har sat et par pakker på "hold" på den måde en sjælden gang imellem.
Den skulle sige at version 0 af pakkerne har højeste priotet, så hvis
der kommer nye versioner af pakkerne, så installerer den dem ikke, da de
nye versioner ikke har så høj priotet som "version 0".

Det har som sagt virket med apt-get de par gange jeg har gjort det. Jeg
ved ikke om dselect overhovedet kigger på /etc/apt/preferences når den
installerer pakker (men du siger jo også at du ikke vil bruge dselect).

Thor