gentoo linux hænger i X
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-06-03 18:23

Når jeg starter X(kdm) viser den først Nvidia logoet, i ca 30 sec(laaang
tid) i den tid kan jeg ikke aktivere numlock. Derefter forsætter den,
til kdm manageren og hænger igen Dvs. cursoren står og blinker men
jeg kan ikke bruge tastaturet og musen

Skal lige sige siges. maskinen kan pinges og jeg tror ikke systemet er
gået død. Det er blot X som spasser af

Min hardware bestykning:
Asus nvidia V7700 gfx
Abit kt7a-raid

Nogle forslag

/mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-03 19:17

Davs,

> Nogle forslag

Opdater Nvidia driveren. Søg evt forums.gentoo.org - der er masser af
tilsvarende problemer med løsninger :)

Fra : Marcus

Dato : 19-06-03 22:27

On Thu, 19 Jun 2003 19:22:49 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> [...]
> tid) i den tid kan jeg ikke aktivere numlock. Derefter forsætter den,
> til kdm manageren og hænger igen Dvs. cursoren står og blinker men

Du kunne overveje at starte X manuelt og kigge efter fejl.. Derefter er
logfilen altid hjælpsom :)

-- Marcus